Provoz v ulici není velký. Zaparkovaných aut tam ale stále přibývá, takže při jízdě dvou protijedoucích vozidel musí jedno zastavit při kraji, aby druhé mohlo projet. To byla jedna z námitek obyvatel ulice, kteří v roce 2013 sepsali petici proti jejímu zprůjezdnění. V petici uvádí, že Štefánikova je místní komunikace a není dimenzována na takový provoz, jako je například ulice Sokolská, Havlíčkova nebo Komenského.

Bojí se totiž, že by se doprava ze Sokolské přesunula právě do jejich ulice. „Navíc u domů na ulici Štefánikova není žádné ochranné pásmo trávníků, stromů, keřů, jako je tomu na Sokolské. Stojí zde zvláštní škola a dětský domov, chybí chodníky a děti z těchto zařízení přecházejí ulici několikrát za den," vyjmenovala už dříve námitky proti zprůjezdnění zástupkyně petičního výboru Jarmila Winklerová.

Od té doby nemá žádné nové zprávy o tom, co se bude dít a jak bude ve věci zprůjezdnění postupovat nové vedení města. „V listopadu to budou dva roky, co jsme podali petici, a stále se nic neděje. Pouze zde prováděli průzkum podloží," sdělila Winklerová.

Vedení města plánuje o zprůjezdnění ulice s lidmi diskutovat. „Dopravu musíme řešit komplexně," uvedla boskovická starostka Hana Nedomová. Ta například chce nejprve vědět, kolik vozidel by v případě zprůjezdnění Štefánikovu využívalo.

Minulé vedení města vykoupilo v roce 2013 pozemky pod silnicí a plánovalo zprůjezdnit ulici už další rok. Dodnes se tak ale nestalo. V rozpočtu na rok 2014 bylo vyčleněno tři sta tisíc na projektovou dokumentaci obnovy silnice. Ta však za působení Jaroslava Dohnálka v křesle starosty nevznikla. „Nejdřív se totiž musel udělat průzkum plynových a vodovodních přípojek. Jeho závěry už jsem neviděl," uvedl bývalý starosta Boskovic, kterého po komunálních volbách na podzim 2014 vystřídala Hana Nedomová.

Výsledky průzkumu podloží a hloubky přípojek neprozradila ani současná boskovická starostka. „Vše se teď dokončuje. Materiál budeme teprve projednávat v radě třiadvacátého srpna," řekla Nedomová. Dodala, že kvůli tomu, že byla ulice desítky let slepá, jsou nejspíš přípojky položené mělko. Stejně tak nemusí být na vozovce dostatečná vrstva asfaltu.

Obyvatelé ulice místo zprůjezdnění navrhují stavbu nové silnice podél železniční trati. Ta by měla ulevit především ulici Sokolské a Havlíčkově a tedy i problematické křižovatce u pošty. Tuto výpadovku z Boskovic slíbila ve svém programu sociální demokracie.

Ještě loni v létě ale současná boskovická starostka jako předsedkyně krajského výboru pro územní plánování oznámila, že s komunikací kraj ve svém připravovaném územním plánu nepočítá, jelikož vychází z generelu dopravy, kde o silnici není ani zmínka. Vedení Boskovic tak má podle svého programového prohlášení ambice postavit komunikaci na vlastní náklady jako účelovou komunikaci.

MAREK OSOUCH