Novinka měla od června ulevit nedalekému kruhovému objezdu na křižovatce ulic Svitavská, Smetanova a Rožmitálova. Ten byl kvůli železničnímu přejezdu, kde je hustý provoz a závory často dole, stále ucpaný. „Nový pruh před závorami určitě pomohl. Ale ještě více by pomohlo, kdyby vlaky zastavovaly dál a neblokovaly přejezd, než lidé vystoupí a souprava odjede. Kolikrát tomu chybí pár metrů. Přejíždím tudy i třicetkrát za den, tak vím, o čem mluvím," uvedl na facebookovém profilu Blanenského deníku Rovnost diskutující pod jménem Vláďa Vaněk.

Dobré řešení je to i podle Aleny Černé. „Jen to asi pár lidí nepochopilo a občas to ucpou tak, že se do levého pruhu nedá ani zajet," říká žena.

Pojmou víc aut

Denně tudy projíždí několik tisíc aut. „Dva jízdní pruhy před železničním přejezdem ve směru od centra pojmou víc aut. A částečně odlehčí dopravě na kruhovém objezdu. Podle měření, která jsme si nechali udělat ke studii pro přemostění na Staré Blansko, tam jsou nyní ve špičce závory dole až čtyřicet minut v jedné hodině," uvedl vedoucí blanenského odboru investic a územního rozvoje Marek Štefan.

Ze začátku měli podle něj blanenští úředníci od lidí dost negativních ohlasů. „Někteří říkali, že je to zbytečné, a další pak, že je před přejezdem ještě větší zmatek. Ale už to ustalo a myslím, že dva pruhy tam mají opodstatnění a dopravu v této části města zklidnily. O odstranění nového pruhu neuvažujeme. Není důvod," řekl Štefan.

Dodal, že železniční přejezd se závorami je od kruhového objezdu vzdálený necelých sto čtyřicet metrů. V tomto úseku je místo asi pro čtyřiadvacet osobních aut. Do nového pruhu se jich vleze dalších devět. „Druhý pruh je jen pro osobní auta. V současnosti je to v tomto úseku jediné řešení, jak dopravě ulevit. Pokud se tedy nebavíme o přemostění nebo nějakém podjezdu," poznamenal Štefan.