Blanenští radní totiž projekt neschválili. „Oficiální vyjádření z města ještě nemám. Ale už jsem četl na internetu, že to zamítli. Připadne mi to nefér. Projekt jsme dělali nadvakrát a stálo nás to patnáct tisíc korun. Přitom to ještě nedávno vypadalo, že město je této myšlence nakloněno. Teď to vypadá, že nám jen před volbami mazali med kolem huby," nebral si servítky Jiří Šimkůj, předseda občanského sdružení Kolejová, které projekt připravilo.

To, že blanenští radní projekt železničního muzea u řeky Svitavy neschválili, potvrdil Marek Štefan, vedoucí blanenského odboru investic a územního rozvoje. „S pozemky problém není. Otázkou však je, jak by projekt prošel přes územní řízení a jaké stanovisko by k němu ještě zaujalo Povodí Moravy. Je to totiž v záplavovém území," uvedl Štefan. Ježkův most byl pravděpodobně postaven v 60. letech 19. století. Kdo ho vyrobil, však není známo. Nýtovaný most je ze svářkové oceli. Přibližně kolem roku 1911 ho koupila slévárna a kovárna K. a R. Ježek a převezla do Blanska.

Klíčové důvody, proč radní dali projektu stopku, vidí Štefan ve dvou bodech. „Projekt železničního muzea zatím moc nezapadá do představ města s ohledem na úpravy blanenského nábřeží. Do těch se chce v budoucnu pustit. Za druhé se v této lokalitě pohybují bezdomovci a vandalové, kteří tam dělají nepořádek. Když se tam postaví buňka, plot a závora, bude to asi ještě horší," dodal. Na úpravu blanenského nábřeží město zatím zpracovaný projekt nemá.

Že by muzeum mělo velké problémy s vandaly, si myslí také Vít Hlaváček z Blanska. „O železničním muzeu jsem už slyšel. Ale podle mě by tady byl velký problém s vandaly a bezdomovci. Těch se sem stahuje hodně," řekl muž.

Řadě dalších kolemjdoucích, které Blanenský deník Rovnost u Ježkova mostu oslovil, se nápad sdružení Kolejová naopak líbil. „Podle mě je malé muzeum u Ježkova mostu super nápad. U mostu je sice informační tabule, ale to je podle mě málo. Je tady cyklostezka, nábřeží, kde se pohybuje velké množství lidí, a toho by se dalo využít. Pokud tady bude nějaká expozice s historickými předměty, tak je to jedině dobře. Pro turisty to může být dost zajímavé. Řekl bych ale, že za tím bude něco víc. Nevím, co má město s pozemky v plánu," řekl Petr, třicetiletý rodák z Blanska. Příjmení zveřejnit nechtěl.

První verzi městu představilo sdružení Kolejová zhruba před třemi lety. Ta však byla špatně zpracovaná. „Napodruhé už jsme do projektu zapracovali všechno, co se po nás chtělo. Nevidím tam žádný zásadní problém. Buňku, ze které by se udělala historická pokladna a expozice, máme zamluvenou do konce roku. Návěstidlo a závoru mám doma na zahradě. U mostu nechceme nic stavět. Buňka by ležela na panelech. K tomu asi deset metrů kolejí a laťkový plot," poznamenal Šimkůj. Ježkův most byl pravděpodobně postaven v 60. letech 19. století. Kdo ho vyrobil, však není známo. Nýtovaný most je ze svářkové oceli. Přibližně kolem roku 1911 ho koupila slévárna a kovárna K. a R. Ježek a převezla do Blanska.

Tvrdí, že město by nové muzeum nestálo ani korunu. Vše by si sdružení udělalo svépomocí. „Po městu jenom chceme, aby našemu projektu dalo zelenou. Je to na jeho pozemcích, které máme pronajaté bezúplatně do roku 2020. Svépomocí jsme vybudování muzea vypočítali na dvacet tisíc korun. O okolí mostu se staráme i teď. Pravidelně ho udržujeme a uklízíme odpadky," dodal muž s tím, že členové sdružení by muzeum využívali i jako klubovnu. V turistické sezoně počítali s pravidelnými akcemi pro veřejnost zaměřenými na historii mostu a železnice.