S fotoaparátem se snažil zachytit těžkou techniku, postup prací i měnící se ráz krajiny na zmíněném koridoru. Jednalo se často o unikátní záběry, které se nebudou v blízké budoucnosti opakovat. Bezdíček před časem na sociální síti založil skupinu Železniční trať Moravského Švýcarska, Brno – Blansko až Česká Třebová. Snímky a videi je plní fandové železnice z celé republiky. A také ze zahraničí „Tato trať si pozornost rozhodně zaslouží. Vlaky po ní jezdí přes sto sedmdesát let a je klíčovou součástí našeho regionu. Skupina má v současnosti přes dva tisíce sledujících. To je skvělé. Diskutují tam kromě laiků i lidé od železnice. Přidávají vlastní fotografie a videa. Největší radost mám z toho, že se mi podařilo zachytit část historie a to, že se postupně přidali další lidé,“ dodává muž.

Z brněnských Maloměřic vyrazilo do Adamova na Blanensku několik historických lokomotiv. Dvě parní, jedna motorová a jedna elektrická, která jela ve vleku. Mašiny železničáři použili při zátěžové zkoušce dvou nových mostů právě u Adamova.
Pozor, jedou Šlechtična a Zelený Anton! Parní krásky otestovaly mosty u Adamova

Mezi jedinečné okamžiky při fotografování řadí například opravy Nového novohradského tunelu. Nejnovějšího a zároveň nejdelšího na úseku mezi Brnem a Blanskem. V jeho útrobách nevynechal veřejnou exkurzi v průběhu prací. „Rekonstrukce tohoto tunelu byl pro mě jako laika stavařský majstrštyk. Podobně jako montáž a usazení dvou železničních mostů poblíž Adamova. Tam se mi podařilo při zátěžové zkoušce vyfotografovat asi nejhezčí snímky. Tehdy totiž přijely až ze Slovenska historické parní lokomotivy. Na mostech se zdržely až do tmy. Pro fandy železnice i veřejnost to bylo něco, nádhera,“ vzpomíná na neopakovatelný zážitek Bezdíček.

K železnici má blízko, protože už v dětství u nich doma bzučely otcovy modely vláčků. Další příbuzný pak pracoval na železničním stavitelství. Fotografování vlaků, železničních panoramat, techniky a rekonstrukce koridoru je pro něj prý příjemný relax. Ale nikdy při něm nezapomíná na bezpečnost. „V místech rekonstrukce jsem se pohyboval hlavně o víkendech, kdy se na části úseků nepracovalo. Případně jsem se domlouval se stavaři. Pokud to nešlo jinak, tak jsem fotografoval z dálky,“ popisuje práci v terénu.

Rekonstrukce železničního koridoru mezi Brnem a Blanskem finišuje. Vlaky vyjedou v prosinci.
VIDEO: Oprava koridoru mezi Brnem a Blanskem finišuje, vlaky vyjedou v prosinci

Mrzí ho, že neměl možnost podobně zachytit rozsáhlou rekonstrukci stejného úseku trati, ke které došlo před více než čtvrt stoletím. „Za tu dobu ale trať dostala hlavně díky nákladní dopravě pořádně zabrat. Současná rekonstrukce je na místě. Samozřejmě je k novým úpravám i řada negativních připomínek. Jestli jsou oprávněné, ukáže až ostrý provoz,“ dodává na závěr Bezdíček.