„Jde o železniční přejezd mezi stanicemi Letovice a Letovice zastávka. Jednou jsem tento úsek procházel třikrát za den, závory byly vždy spuštěné,“ potvrzuje Bohumil Kocina z Letovic, podle kterého nešlo přehlédnout ani dlouhý řetěz aut na silnici. „Závory se otevřely až po dalších mnoha minutách a bez projetí vlakové soupravy,“ poukazuje muž. Ten byl i svědkem toho, že se železniční přejezd uzavřel pro projetí až tří vlaků. „Bojím se domyslet případ, kdy za závorami stojí sanitka s pacientem stiženým infarktem,“ sdělil dál své obavy muž, který si myslí, že za vším stojí posuny vlakových souprav na letovickém nádraží. Když najedou na vyhýbku, spustí signalizaci.


Problémy se závorami potvrzuje i starosta Letovic Radek Procházka. Sám za závorami bydlí, takže je často jedním z řidičů, které během dne zrbzdí kolona. „Na tomto místě se to už opravovalo. Nyní tu ale stojí větší kolony než v minulosti,“ tvrdí Procházka, podle kterého se závory uzavřou alespoň na deset minut dva až třikrát denně. I on si je vědom, že pokud přes železniční přejezd povede jediná cesta pro ambulanci nebo hasiče, bude to dramatické.
„V pondělí jsem tam stál zase. Za tu dobu přejeli po trati čtyři vlaky,“dodal Procházka. Ihned telefonoval na nádraží, kde mu oznámili, že „mají šrumec“.
K nevyzpytatelnému přejezdovému zabezpečovacímu zařízení se vyjádřil manažer komunikace z Českých drah Radek Joklík. „Poruchový stav jsme zaznamenali jednadvacátého srpna krátce po čtvrté hodině ranní. Zjistili jsme, že příčinou trvalé výstrahy byl atmosferický vliv - bouře. Došlo k poškození polovodičových elektronických prvků zabezpečovacího zařízení a tato závada již byla odstraněna,“ sdělil Joklík. Lidé se však podle něj nemusí bát, že by se závory zachovaly opačně a nespustily se při průjezdu vlaku.
„V případě jakékoli poruchy se závory spustí dolů, takže řidiči i chodci jsou v bezpečí,“ vysvětlil Joklík. Poruchy zabezpečovacích zařízení podle něj pracovníci Českých drah sledují bezprostředně od jejich nahlášení dopravními zaměstnanci a odstraňují je ihned podle důležitosti, a to nepřetržitě čtyřiadvacet hodin denně.
Podle Joklíka je už problém se železničním přejezdem v Letovicích vyřešený. „Za dlouhé čekání u přejezdu může přebytek vlaků na nádraží,“ tvrdí.