Ze strany kraje padl návrh kompenzace nákladů za využívání terminálu v maximální výši jeden milion korun za letošní rok. Na to však zástupci Dopazu neslyšeli. Zatím je vše v patové situaci. „Chceme z pozice mediátora udělat vše, co nám zákon dovoluje, aby terminál mohl co nejdříve začít sloužit cestujícím,“ uvedl nedávno náměstek hejtmana Roman Hanák.

Ve hře jsou i dotace. Ministerstvo pro místní rozvoj firmě na stavbu nádraží přislíbilo dotaci bezmála devatenáct milionů korun. „Pokud terminál nebude k dispozici do konce února 2018, nebude dotace proplacená,“ uvedl mluvčí ministerstva Vilém Frček.

Součástí autobusového nádraží je i nové parkoviště pro šedesát aut. Řidiči na něm zatím stojí zdarma. Do konce roku. Město platí jen energii na osvětlení plochy. O tom, jak to bude příští rok, nyní letovičtí úředníci jednají s Dopazem. Jednatel společnosti František Zunka uvedl, že prodej parkoviště městu je vyloučený. „To nepřipadá v úvahu, parkoviště neprodáme,“ sdělil Zunka.

Ve hře je tak jeho pronájem. Za něj by zastupitelé museli v rozpočtu na příští rok počítat se 680 tisíci, částkou na energie a údržbu. „Prioritou pro nás je zabezpečit parkování u nádraží zadarmo,“ řekl místostarosta Letovic Jiří Palbuchta.

Oproti okolním městům nestojí řidiče v Letovicích parkování ani korunu i v ostatních částech města. Místní berou bezplatné parkování jako samozřejmost. Někteří si ale všímají, že řada míst je celý den obsazená. „Ráno jedou lidi do práce, nechají auto u nádraží nebo na náměstí. Stojí tam celý den a vadí ostatním, co jedou třeba nakoupit. Kdyby se platilo, je to jinak,“ myslí si třeba Pavel Zemach.

Pronájem stání
Součástí nového terminálu je i parkoviště pro šedesát aut. Otevřelo v srpnu a až do konce roku je tam stání zdarma. O tom, co bude dál, zastupitelé města s majitelem, firmou Dopaz, jednají. Vypadá to, že si město bude muset parkoviště za bezmála 700 tisíc korun pronajmout.