Slevy v období Vánoc i po nich osloví na Blanensku řadu lidí. Mezi nimi je i například Pavlína Musilová z Blanska. „Aktuálně využívám spíše slevy na internetových stránkách. Hlavně u oblečení. Snažím se jich využít především u dětského, protože to je zboží, které kupuji stále,“ řekla žena, která je na mateřské dovolené.

Na slevy lákají zákazníky například v Albertu. „Připravili jsme výprodeje kosmetiky, hraček či drobné elektroniky a dalšího zboží, u kterého se slevy budou pohybovat od třiceti do šedesáti procent. Výprodeje se ale budou tradičně vztahovat i na vybrané vánoční cukrovinky a kolekce, u kterých slevy dosáhnou až osmdesáti procent,“ konstatoval ředitel komunikace obchodů Albert Jiří Mareček.

Příznivci festivalu Rajbas a také otužilci měli v posledních letech na Štědrý den vždy dostaveníčko v blanenském lomu. Hladinu pravidelně čeřila různá plavidla domácí výroby. Letos se  recesistická akce částečně přesunula na pláž blanenské přehrady Palava
Vrtulník přistál na vodě: blanenský lom a přehradu Palava rozčeřili otužilci

Penny Market s uvedením slev na vybrané výrobky počítá až začátkem ledna. „Spíše selektivně snižujeme ceny u skupin výrobků, kde nám mohou zůstat sezonní zásoby. Nejedná se každý rok o stejné skupiny produktů, rozhodujeme se vždy podle aktuálních prodejů,“ sdělil mluvčí společnosti Penny Tomáš Kubík.

Většina obchodníků, které redakce Deníku Rovnost oslovila, však různé slevy ve svých prodejnách nabízí celoročně.

I prodejna Alza má nachystané výprodeje. „Jsou u našich zákazníků velmi oblíbené. Lidé využívají darovanou hotovost nebo dárkové poukazy na nákup v e-shopu. Slevy budou napříč celým sortimentem,“ sdělila mluvčí obchodu Kateřina Daňková.

Ředitelka spotřebitelské organizace dTest Eduarda Hekšová poradila, aby se lidé pořádně dívali na ceny. „Prodejci často používají jen prázdná hesla ve výloze, aby nalákali zákazníky. Spoléhají na to, že po příchodu budou vybírat zboží a nevšimnou si, že nakupují za ceny zcela běžné. Zlatým pravidlem zůstává zachovat při nákupech chladnou hlavu,“ upozornila.

Ekonom ze společnosti Czech Fund Lukáš Kovanda doplnil, že lidé letos před Vánoci rekordně utráceli. „Obchodníci se však mohou na podobné tržby těšit i po nich. Povánoční slevy bývají často výhodnější než slevy předvánoční. Značný pokles cen lze čekat třeba u oděvů,“ uvedl odborník.

Letošní Polévka pro chudé i bohaté byla v Boskovicích rekordní. Příchozí věnovali na Štědrý den na dobročinné účely 81 618 korun. Celková částka za pětadvacet let dělá 1 057 536 korun.
Rekordní Polévka pro chudé i bohaté. Na lidi v nouzi vybrali už přes milion