Začíná se však rýsovat nová podoba nádraží. Majitel pozemku, společnost ČAD, totiž odstartoval s blanenskými radními nová jednání. Přesto se lidé moderního nádraží v příštím roce nedočkají. Blanenští totiž nestihnou do konce října požádat o dotace.

Projekt rekonstrukce za zhruba čtyřicet milionů korun stopnula pauza v jednání mezi Blanskem a ČAD. „Společnost ČAD nepřistoupila na to, jak jsme chtěli vyřešit smluvní vztahy. Jde vlastně o nejsložitější smluvní vztah, který jsme tu v poslední době měli,“ sdělil Marek Štefan z blanenského odboru územního rozvoje a investic.

Pozemky pod nádražím a budovu vlastní ČAD. Pokud ale o dotace požádá Blansko, získá víc peněz, než kdyby se o to pokusila soukromá firma. To si majitel ČAD uvědomil a jednání obnovil. Rozhovory obou stran začaly před třemi týdny. „Smlouva není do dnešního dne uzavřená. Kamenem úrazu by mohly být majetkové převody. My nyní čekáme na vyjádření ČAD k pozměněné smlouvě,“ řekl Štefan. Podle něj není reálné stihnout požádat o evropské peníze do konce října. Projekt tak zmrazí další rok čekání na vypsání dalších dotací. Štefan se však obává, aby k tomu vůbec došlo.

Čerstvé vyjádření majitele společnosti má od čtvrtka v rukou ředitel ČAD Jiří Šebela. „Měli jsme připomínky, které město přijalo a vytvořilo nový návrh. Něco jsme tam upravili, ale nejsme s ním v rozporu. Do rekonstrukce bychom chtěli jít společně s Blanskem,“ je optimista Šebela.

Blanenští kladou důraz na to, aby nádraží co nejvíce sloužilo lidem. „Chtěli bychom na nádraží udělat bezplatné parkoviště pro čtyřicet aut. Dále zbouráme starou budovu a v nové přibude úschovna kol, důstojné toalety a nebude chybět zázemí pro řidiče i dispečery,“ nastínil Štefan. Vedení ČAD přišlo s nápadem zřídit cyklotaxi, které by rozváželo cyklisty s koly do Moravského krasu. Cyklisty totiž přivede k nádraží cyklostezka nebo vystoupí z vlaku v blízké železniční stanici.

Pasažéři si v budoucnu budou na nádraží moct koupit i jídlo a pití v novém občerstvení. Nástupiště bude zčásti nově zastřešené.

Jednotlivé zastávky se rozprostřou po asfaltové ploše a autobusy k nim budou najíždět podélně, což bude pro šoféry přehlednější než současné couvání.

Opravu nádraží by si přála Pavla Kraváčková. Ta z něj jezdí autobusem do Rudice. „Ve špatném stavu jsou tam třeba toalety. Jednou jsem si na nádraží potřebovala odskočit, ale odradily mě. Cestující by jistě uvítali i větší informační panel s odjezdy a příjezdy autobusů,“ řekla Kraváčková s tím, že do Rudice odjíždějí autobusy ze tří stanovišť. Lidé většinou netuší, odkud který spoj přesně vyrazí.o