Majitel vlečky ještě nechá upravit svršek přejezdu a povrch silnice v jeho bezprostředním okolí. Na silnici tam bude nový asfaltový koberec a další výstraha pro cyklisty. „Sjednotíme povrch svršku přejezdu a jeho okolí. Na novém asfaltovém koberci budou ještě namalovány piktogramy, které na přejezd upozorní cyklisty. Kdy to bude, ještě přesně nevím. Příští týden oslovíme firmy," řekl Libor Filásek ze společnosti Expono Steelforce.

Vlečka v provozu

Právě společnost Expono Steelforce je majitelem zmíněné vlečky. Podnik funguje jako servisní centrum hutního materiálu. Zejména plechů a stavební oceli. Skladování, distribuce a logistika jsou zajišťovány ze servisního centra v Adamově. Provozovatelem vlečky je kyjovská společnost PRODACH CZ, která po vlečce Exponu dováží do jejího areálu materiál. „Není to nic neobvyklého. Majitelé vleček totiž dost často nemají odbornou způsobilost na její provoz, tak si na to najmou někoho jiného," řekl ředitel Drážního úřadu Jiří Hanuš.

Vlečka je letos po více než deseti letech opět v provozu. První náklad po ní přejel nedávno. „Majitel vlečky z naší strany splnil zákonné požadavky a odstranil nedostatky, na které jsme upozornili. Označení přejezdu je také dostačující. Povolení k provozu vlečky jsme proto už vydali," dodal Hanuš s tím, že za bezpečný provoz na vlečce zodpovídá její majitel respektive provozovatel.

Někteří cyklisté i přes nové značení a úpravy tvrdí, že je tento úsek stále nebezpečný. Další lidé zase poukazují na to, že jsou cyklisté neopatrní. „Skoro denně tudy na kole jezdím. Problémy s přejetím přejezdu nemám žádné, a to i ve vyšší rychlosti. Přejezd je řádně označen a splňuje veškeré bezpečnostní parametry, které splňovat má. Lidé zde padají jen kvůli své blbosti," napsala na web Blanenského deníku Rovnost diskutující pod jménem Petra.

V podobném duchu mluví i Petr Novotný z Blanska, který tímto místem pravidelně na kole projíždí. „Než kolejiště vyplnili gumovou hadicí, kolo se tam při nesprávném najetí mohlo smeknout. Drážka kolejí byla hodně vyfrézovaná. Teď už je podle mě nebezpečí minimální. Když tedy cyklisté najedou na přejezd kolmo. Myslím si, že kdo tam teď spadne, tak si za to může sám svou neopatrností," dodal muž, který tudy včera na kole projížděl.

Vagóny plechu

Majitelé vlečky a firma, která ji provozuje, shodně tvrdí, že pro zabezpečení zmíněného úseku udělali maximum. „Přejezd je samozřejmě kolizní místo. To si nebudeme nalhávat. Ale my pro jeho zabezpečení udělali maximum. Splnili jsme všechny zákonné požadavky a povolení k provozu vlečky získali. Značek, které na přejezd upozorňují, je tam dost. Jde spíš o to, aby je cyklisté respektovali," uvedl jednatel kyjovské společnosti Josef Chrbját s tím, že provoz vlečky dopravu na silnici zásadně neomezí. Vagóny s nákladem tudy mají projíždět jednou, maximálně dvakrát týdně.

Nebezpečí adamovského přejezdu je podle Karla Vyskočila z oddělení silničního hospodářství na blanenském stavebním úřadu v tom, že nevede kolmo na silnici, ale šikmo. „Přestavět ho však není příliš reálné, protože těsně sousedí s kolejištěm drah," řekl již dříve Vyskočil.