Neukáznění chodci zase hazardují se životem, při dobíhání na vlak. Chybí tam totiž pochod nebo nadchod. „Mělo by se s tím něco dělat. Když tudy jedu, většinou jsou závory dole a člověk se docela načeká, než jdou zase nahoru. Připadne mi, že vlaků jezdí čím dál víc a situace u přejezdu je horší,“ řekl jeden z řidičů Filip Janíček.

Správa železniční dopravní cesty připravuje úpravy na trati mezi Brnem a Skalicí nad Svitavou. Vlaky by přes zmíněný přejezd měly jezdit až rychlostí sto šedesát kilometrů za hodinu. Železničáři počítají s tím, že v budoucnu tamní přejezd zruší. Místní by tak ale přišli o silniční spojení mezi dvěma částmi města. „Se SŽDC jsme jednali o několika variantách řešení. Nakonec byl vybrán podjezd, který má být umístěn za výpravní budovou směrem k Blansku. Řidiči se k němu dostanou přes stání autobusů, které se přesune. Výjezd z podjezdu pak povede přes areál firem v ulici Oldřicha Blažka,“ uvedla k navrhované variantě rájecká starostka Romana Synakieviczová.

Dodala, že toto řešení je sice technicky náročné, ale dotkne se nejméně soukromých pozemků. „Navíc se nemá bourat žádná budova v soukromém vlastnictví,“ řekla Synakieviczová.

Mluvčí SŽDC Marek Illiaš doplnil, že v místě nynějšího přejezdu dělníci udělají podchod pro pěší a cyklisty s přístupem na ostrovní nástupiště. „Podjezd vyjde asi na sto osmdesát milionů. Stavět by se mělo za čtyři, pět let,“ upřesnil Illiaš.