„V současné době jezdily už jen na lince S3 z Tišnova po Židlochovice nebo Hustopeče a S2 z Křenovic do Brna," řekl Deníku Rovnost mluvčí firmy Kordis, která je koordinátorem hromadné dopravy v kraji, Květoslav Havlík.
Před výlukou na hlavním koridoru mezi Brnem a Blanskem podle něj tato vozidla historicky jezdila z Brna až do Letovic na Blanensku.

Podle informací serveru Zdopravy.cz vlakové jednotky 560 jezdící na jihu Moravy skončily předčasně kvůli nové směrnici ECM, tedy anglicky Entity in Charge of Maintenance. „U řady 560 jsme počítali s ukončením provozu v letošním roce a náhradou novými jednotkami Moravia,“ sdělil serveru mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský.
Zavedení směrnice přináší jednotné evropské standardy v oblasti údržby vozidel a přispívá k vysoké bezpečnosti železniční dopravy.
Elektrickou jednotku řady 560 dělníci sériově vyráběli v letech 1970 až 1971 v závodě Vagónka Tatra Studénka pro Československé státní dráhy. Sérii předcházely dvě třívozové jednotky s řídicími vozy vyrobené už v roce 1966.