Naposledy se dopravní nehoda na křižovatce u Sebranic stala minulou neděli. Krátce po šesté hodině večer se tam ve směru na Svitavy srazila dvě osobní auta. Nehoda se naštěstí obešla bez zranění.
K jiné nehodě na problematické křižovatce došlo o pouhých devět dní dříve. Při ní se lehce zranili čtyři lidé. „Čelně se tam srazila dvě auta. Renault a Mitsubishi. Obě řídily ženy," popsal událost krátce po nehodě policejní mluvčí Petr Nečesánek.
Někteří diskutující na webu Blanenského deníku Rovnost míní, že za časté dopravní nehody může právě úprava křižovatky, která byla dokončena před pěti měsíci. „Od té doby, co jsou tam plastové patníky, je křižovatka dost nepřehledná a lidi tam zmatkují často. Taky nechápu odstranění připojovacího pruhu od Boskovic na Svitavy," napsal do internetové diskuse například jeden z pisatelů. Podobného názoru je i další z diskutujících, který se podepsal jako Filip. „Od té doby, co je křižovatka s balisetami, tak je tam pořád nějaká nehoda. Důvodem je nepřehlednost," má jasno pisatel.
Křižovatka prošla proměnou zhruba před pěti měsíci. „Na křižovatce se v minulých letech stalo několik smrtelných nehod, které byly způsobené především vysokou rychlostí," uvedla mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Nina Ledvinová.
Dopravu tak měly v daných místech zklidnit plastové sloupky, zvané balisety. „A dále preciznější vymezení nájezdu do křižovatky," uvedla Ledvinová s tím, že připojovací pruh na Svitavy v křižovatce nikdy nebyl. „Jedná se pouze o zpevněnou plochu, kterou řidiči využívali jako připojovací pruh. Pro bezpečnost bylo vhodnější nechat řidiče najet do křižovatky tak, aby správně vyhodnotili, kdy je bezpečné ji projet," vysvětlila mluvčí Ředitelství silnic a dálnic.
To, že měly balisety udělat křižovatku bezpečnější, potvrdil i policejní mluvčí Petr Nečesánek. „Od úpravy křižovatky se očekávalo zlepšení bezpečnosti dopravy. K podobným změnám došlo i na křižovatce v Lipůvce," řekl Nečesánek.
Tam však umístění baliset podle něj výrazně pomohlo. „Řidiči už tam nebourají tak často jako v minulosti. Na křižovatce u Sebranic je však i po úpravě stav setrvalý a ke zlepšení nedošlo," přiznal policejní mluvčí.
To uznala i Ledvinová. „V současnosti je nutné připustit fakt, že po úpravě křižovatky došlo k nárůstu nehod. Je třeba ale zdůraznit, že nehody mají většinou lehké následky. Po konzultaci s policisty vyplynulo, že řidiči na dopravní úpravu reagují neadekvátně a mohou tak způsobit nehodu. S policisty se shodujeme na tom, že zavádění nových trendů v oblasti bezpečnosti provozu s sebou vždycky ponese občasné problémy," uvedla Ledvinová.
Podle policejního mluvčího stojí za posledními dopravními nehodami v křižovatce nejčastěji nedání přednosti v jízdě.
Další úpravy problematického úseku silnice však v nejbližší době Ředitelství silnic a dálnic neplánuje. „Na vyhodnocení, jaké jsou výhody a nevýhody úpravy v křižovatce, je ještě brzy. V každém případě zhruba po roce po instalaci baliset budeme jednat o tom, zda a jak bezpečnost této křižovatky dále řešit," doplnila mluvčí ředitelství silnic a dálnic.