Původní autobusové zastávky jsou již zrušené a přemístěné směrem k Černé Hoře. Do obce vede nyní odbočovací pruh. „Teď je tam určitě bezpečněji. Když jsem tam dříve vyjížděl od zemědělského družstva směrem na Brno, neviděl jsem doleva. Kopec tam sice zůstal, nejzásadnější změnou je ale to, že zastávky přesunuli a je to tam přehlednější. V minulosti se tam stala řada dopravních nehod," uvedl například obyvatel Bořitova Vladimír Přibyl.

Starosta obce Břetislav Tesař upřesnil, že nyní je stavba v režimu předčasného užívání. „To nejdůležitější je už hotové. Ještě dělají terénní úpravy. Z oprav máme radost, protože řidiči tam dříve jezdili i sto dvacet kilometrů v hodině a bylo to nebezpečné," uvedl Tesař.

Zřícený svah

Nebezpečným úsekem jsou na Blanensku také serpentiny, které vedou do blanenské místní části Klepačov. Opravy silnice, jež začaly v červenci, se ale komplikují. Kvůli vydatným dešťům se tam tento týden zřítil kus svahu. „Před stavbou samozřejmě odborníci udělali geologický průzkum, v průběhu prací se ale ukázalo, že tam jsou složité poměry. Místo již navštívil geotechnik a navrhne vhodné řešení zpevnění svahu. Opravy potrvají do konce září. Provoz je řízený jednosměrně semafory," popsal vedoucí technickosprávního úseku blanenských silničářů Daniel Hynk.

Tento týden se dělníci pustili také do dlouho očekávané opravy průtahu Benešovem. „Silničáři jej měli opravovat již loni, ale stavební povolení nestihli vyřídit v termínu. Kvůli stále odkládané rekonstrukci jsme v daném úseku nemohli opravit chodníky. V příštím roce se nám to konečně povede," je rád starosta Benešova Antonín Rus.

Silničáři také připravují opravu mostu přes železniční trať a navazující okružní křižovatky u Moravských keramických závodů v Rájci-Jestřebí. „Dokončujeme přípravy a vypíšeme výběrové řízení na zhotovitele. Poté uvidíme, zda některé práce na této stavbě začnou ještě letos. Samotná rekonstrukce mostu však s ohledem na zimní přestávku a na plánování výluk na trati proběhne až v příštím roce," doplnil Hynk.