Už dva roky tímto úsekem nesmějí jezdit vozidla s hmotností nad šestnáct tun. Před časem to zkomplikovalo náhradní dopravu při výluce na železnici. Autobusy musely jezdit oklikou přes Babice nad Svitavou. Stavba je v režii Správy a údržby silnici Jihomoravského kraje. Most staví společnost Inženýrské a dopravní stavby Olomouc. Náklady na demolici zchátralého a stavbu nového mostu včetně úpravy silnice v délce dvě stě metrů přijdou s daní zhruba na pětadvacet milionů korun.

DVA PRUHY

Podle stavbyvedoucího Martina Koláře se dělníci nejdříve pustí do přeložky kanalizace, čerpací stanice odpadních vod a přeložky potoka. Přesunout musí také včelín, který stojí nové stavbě v cestě. „Nový most bude širší než ten současný. Bude se po něm jezdit oběma směry. Ne jen jedním jako dosud,“ upřesnil Kolář.

Vedoucí blanenské pobočky Správy a údržby silnici Jihomoravského kraje Miloš Bažant uvedl, že most bude mít ocelovým oblouk se spřaženou ocelobetonovou mostovkou. „Jedná se o takzvaný Langrův trám. Podobný most se nedávno stavěl v Holštejně,“ řekl Bažant.

UZAVÍRKA NA PODZIM

S prací mají být dělníci hotoví nejpozději do konce listopadu. Jakmile postaví nový obloukový most, starý zchátralý zbourají. „Demolice starého mostu a napojení silnice na nový bude trvat asi měsíc a půl. Silnice bude po tuto dobu zcela uzavřená a řidiči mezi Adamovem a Bílovicemi musejí počítat s objížďkou. Mělo by to být od poloviny října do konce listopadu,“ dodal Kolář.

Opravu potřebuje také silnice mezi Bílovicemi a Adamovem. Na několika místech je vydrolená krajnice a chybějící svodidla. Na rekonstrukci si ale řidiči budou muset počkat ještě dlouho. Silničáři na ni nemají peníze. „Na několika místech se propadá krajnice a opěrné zdi. Pak už je jen několikametrový sráz do řeky. Zábradlí a svodidla chybí nebo jsou poničená. Měli by to opravit. Silnice z Adamova do Bílovic je velmi úzká a není kam uhnout,“ uvedl jeden z řidičů Tomáš Kudela z Adamova.