/FOTO, VIDEO/ Velkou rekonstrukcí prošla železniční trať mezi Adamovem a Blanskem. Vlaky měly v tomto úseku roční výluku, rychlíky a osobní vlaky tudy začaly znovu jezdit až od prosince. „Dálkové mezinárodní vlaky jsou vedeny přes Havlíčkův Brod. Toto opatření platí do konce června, kdy by měla být dokončená modernizace prvního koridoru v úseku mezi Ústím nad Orlicí a Brandýsem nad Orlicí," sdlěil mluvčí Správy železnic Jan Nevola.
Zástupci železničářů nyní zveřejnili nové záběry, které pořídili těsně před zprovozněním trati.
|
Video: Správa železnic
Zástupci železničářů nyní zveřejnili nové záběry, které pořídili těsně před zprovozněním trati. Stanice v Adamově například nově disponuje dvěma ostrovními nástupišti s bezbariérovým přístupem, který zajišťují výtahy z nové lávky, vedoucí nad celým kolejištěm a propojuje také části města po obou stranách stanice. Opravy se dočkaly také odbavovací prostory pro cestující.
Nástupiště s bezbariérovým přístupem získali cestující i na zastávkách v Bílovicích nad Svitavou nebo Babicích nad Svitavou. K dalším přínosům modernizace patří vybudování nové odbočky Svitava, která se nachází mezi bílovickou a babickou zastávkou a která umožní lepší řešení provozních mimořádností. „Při přípravě staveb mezi Brnem a Blanskem jsme zvolili variantu ročního úplného zastavení provozu vlaků, čemuž odpovídal i zkrácený harmonogram prací," podotkl nedávno generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda.
Celkovou rekonstrukcí prošly také všechny tunely a řada mostů, stavbaři současně sanovali skalní svahy a opěrné zdi. Do oblouků o malých poloměrech použili kolejnice s větší odolností proti opotřebení.