Zástupci železničářů nyní zveřejnili nové záběry, které pořídili těsně před zprovozněním trati. Stanice v Adamově například nově disponuje dvěma ostrovními nástupišti s bezbariérovým přístupem, který zajišťují výtahy z nové lávky, vedoucí nad celým kolejištěm a propojuje také části města po obou stranách stanice. Opravy se dočkaly také odbavovací prostory pro cestující.

Nástupiště s bezbariérovým přístupem získali cestující i na zastávkách v Bílovicích nad Svitavou nebo Babicích nad Svitavou. K dalším přínosům modernizace patří vybudování nové odbočky Svitava, která se nachází mezi bílovickou a babickou zastávkou a která umožní lepší řešení provozních mimořádností. „Při přípravě staveb mezi Brnem a Blanskem jsme zvolili variantu ročního úplného zastavení provozu vlaků, čemuž odpovídal i zkrácený harmonogram prací," podotkl nedávno generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda.

Cestující si stěžují na staré vlakové soupravy, které dočasně jezdí mezi Brnem a Blanskem po opraveném koridoru za několik miliard korun. Problémy mají s otevíráním dveří.
VIDEO: Test vlaku z Adamova do Blanska po nehodě? Náraz dveří i lomcování klikou

Celkovou rekonstrukcí prošly také všechny tunely a řada mostů, stavbaři současně sanovali skalní svahy a opěrné zdi. Do oblouků o malých poloměrech použili kolejnice s větší odolností proti opotřebení.