„Jak tady práce postupují, líbí se mi podchod i jeho okolí čím dál víc. Jen doufám, že se v něm do výtahů vlezou i cyklisté s koly, aby nemuseli po schodech. Jsem také zvědavý, jak to v této části města bude fungovat v dopravě, když uzavřený železniční přejezd nahradí silniční most na Staré Blansko. Ten se ještě nyní dokončuje,“ řekl v pátek na místě Deníku Rovnost jeden z chodců Martin Vintr z Blanska.

Zdroj: Deník/Jan Charvát

Nový podchod je čtyři metry široký a osmatřicet metrů dlouhý. Lemovaný výtahy až pro patnáct lidí. Každý z nosností 1 150 kilogramů a rozměrově navržený tak, aby se do kabiny případně vešla i nosítka záchranářů. Prostor podchodu monitoruje systém s necelou desítkou kamer. Projekt se musel vypořádat s problémem spodní vody. Kvůli tomu je pochod umístěný ve speciální železobetonové konstrukci. Přijde na více než 183 milionů korun, původně počítala Správa železnic s částkou o několik desítek milionů nižší.

V okolí dosavadní vlakové zastávky dojde k dalším zásadním úpravám. Zmizel původní objekt čekárny s pokladnou. Nahradí je nové parkoviště. Druhé bude na protější straně kolejí celkem s kapacitou několika desítek míst. „Vše má být hotové v dubnu. Nejdříve dokončíme parkoviště na straně u řeky a přístup z Rožmitálovy ulice. Parkoviště a další úpravy na druhé straně kolejí v ulici Komenského přijdou na řadu později. S technikou tam při zimní údržbě jezdí silničáři,“ sdělil za stavební firmu Firesta-Fišer manažer Tomáš Žák. Dodal, že v ulici Komenského už funguje nová autobusová zastávka.

Proměna železničních mostů u Adamova na Blanensku při rekonstrukci železničního koridoru Brno - Blansko.
Nádraží, mosty, tunely po roce. Podívejte se na proměnu trati Brno – Blansko

Pokladna v železniční stanici Blansko-město byla naposledy v provozu na konci listopadu. Je to jeden z kroků pokračující modernizace trati. „Postupně se přechází na elektronické jízdní doklady. Prodej jízdenek už v této stanici v budoucnu obnoven nebude. Na sousedním vlakovém nádraží zůstává beze změn a v dostatečné kapacitě,“ informoval za společnost Kordis Květoslav Havlík. Ta v kraji koordinuje integrovanou dopravu. Poradenství v oblasti elektronických jízdních dokladů pro cestujících zajišťuje v Blansku kontaktní centrum IDS JMK na autobusovém nádraží.

V blízkosti nového podchodu, pod jednou konstrukcí zastřešení, se vybudují toalety a nový technologický domek. „Součástí stavby podchodu je i úprava přístupů na stávající nástupiště a jejich konců. Tak, aby měli pěší bezbariérový přístup,“ přiblížila již dříve úpravy mluvčí Správy železnic Nela Eberl Friebová.