Na blanenský městský úřad lidé loni poslali dohromady čtrnáct oficiálních stížností. „Byly různorodé. Kromě stížnosti na řidiče autobusu nebo opravy silnice v Lažánkách jsme řešili také například oficiální stížnost na jeden z blanenských podniků s rychlým občerstvením nebo na poškození věci a náhradu škody," vyjmenoval tajemník blanenské radnice Josef Kupčík.

Devět stížností však blanenští úředníci vyhodnotili jako neoprávněné. „Tři jsme uznali jako částečně oprávněné, jednu jsme předali Správě a údržbě silnic a jedna stížnost byla oprávněná," řekl Kupčík.

Oprávněnou stížností byla ta, jejíž autor požadoval náhradu škody. „Týkala se poškození plotu a nerezové poštovní schránky při sečení trávy pracovníky města. Škodu město majiteli zaplatilo. Máme pro takové případy zřízenou pojistku," vysvětlil blanenský tajemník.

Podle něj se úředníci musí zabývat všemi stížnostmi, které dostanou. „Nejprve stížnost zaevidujeme a podle obsahu ji přiřadíme tomu odboru, který má danou oblast na starosti. Kompletně vyřízená musí být do třiceti dnů," řekl Kupčík.

Stejný postup při vyřizování stížností mají i v Boskovicích. „Zabýváme se všemi, které obdržíme, ale pouze tehdy, není-li stížnost anonymní. Takové podněty se vyřizují těžko. Pokud však upozorňují například na nějaké protiprávní jednání nebo na jinou závažnou věc, snažíme se ji prověřit i přesto, že nevíme, kdo stížnost podal," vysvětlil tajemník boskovického městského úřadu David Škvařil.

I v Boskovicích mají stížnosti různý charakter. „Týkají se například nepořádku, stavu cest nebo postupu v různých řízeních," uvedl Škvařil.

Méně stížností než v uplynulých letech obdrželi loni na městském úřadě v Letovicích. „Stížnosti byly čtyři, petice jedna. Ta se týkala stavu silnice a vyzývala, aby město silnici opravilo. Lidé si stěžovali na stav jedné stavby nebo způsob provedení další stavby," uvedla tajemnice Městského úřadu Letovice Naděžda Lorenčíková.

Lidé v Kunštátě loni neměli potřebu si na radnici oficiálně stěžovat. Tamní úředníci tak žádnou stížnost vyřizovat nemuseli. „Dostaly se k nám spíše drobnosti. Lidé upozorňovali například na nepořádek, kterého si všimli na nějakých místech ve městě a podobně," řekl tajemník kunštátské radnice Stanislav Kolář.