Ta je v provozu už déle než týden, ale ještě není dokončená. Cestující po ní stále procházejí stavbou. „Na nové lávce se postupně montuje chybějící vybavení orientačního a informačního systému. Do konce září dokončíme i navazující rampu pro pěší. Dlážděné povrchy se udělají na etapy v říjnu a listopadu. Od začátku září bude autobusová zastávka provizorně přesunuta do zálivu K+R,“ informoval manažer stavby Jan Parchanski z firmy Swietelsky Rail CZ.

Aktuální postup prací na rekonstrukci železničního koridoru mezi Brnem a Blanskem.
Nové koleje, nádraží i krajina. Největší bomba je skládání mostů, říká fanda

Ocelový kolos o hmotnosti 150 tun je novou dominantou adamovského nádraží. Lávka bude napojená na dva výtahy a schodiště k ostrovním nástupištím. Obří konstrukci usadily jeřáby ve druhé polovině června. Nevšední událost si nenechaly ujít desítky lidí s fotoaparáty a mobilními telefony. „Je to historický okamžik. Pětačtyřicet let jsem jezdil s mašinou jako strojvedoucí. A přes Adamov ještě s párou na nákladních vlacích. Trať se za ty roky změnila k nepoznání,“ hlásil u zábradlí jeden z přihlížejících, pětasedmdesátiletý adamovský důchodce Miroslav Holeček.

Rozsáhlé úpravy vlakového nádraží v Adamově jsou součástí rekonstrukce železničního koridoru mezi Brnem a Blanskem za šest miliard korun. Ta odstartovala loni na podzim. Nové nádraží vyjde na 834 milionů. Zahrnuje obnovu kolejiště, opěrné a protihlukové stěny, modernější výpravní budovu a parkoviště pro 30 aut. Vlaky začnou na úseku Brno - Blansko jezdit druhý prosincový týden.