Diskuzi na webu Blanenského deníku Rovnost vyvolal článek o dopravní nehodě těhotné řidičky, která minulou středu nedala při odbočování od Boskovic na Brno přednost autu, jež jelo po hlavní silnici. Žena při nehodě utrpěla drobné pohmožděniny. „Kolik kolizí se tu ještě odehraje, než architekt úpravy této křižovatky ponese za svoji špatnou práci plnou odpovědnost? Jsem zvědav, jestli policie a Ředitelství silnic a dálnic má dostatek zpětné vazby na své chyby," vyjádřil se v diskuzi například pisatel pod jménem Pavel Šimon.

Sloupky zvané balisety se v křižovatce nelíbí ani diskutujícímu, který se podepsal jako ROS. „Není mi vůbec jasné, kdo na ty kužely přišel. Například pokud se odbočuje od Boskovic na Svitavy, tak se nedá plynule a bezpečně najet na silnici I/43 jako dřív. Musí se najet kolmo na I/43, téměř zastavit, a pak se rozjíždět skoro z nuly. Ať žije plynulost a bezpečnost dopravy. Odbočení na Brno to neřeší vůbec. Je potřeba počkat na díru v provozu, někdy minutu, někdy dvě," napsal diskutující.

Křižovatku nechalo asi před dvěma měsíci upravit Ředitelství silnic a dálnic. „Křižovatka byla místem častých dopravních nehod, a to i vážných. Cílem úpravy bylo dopravu zpomalit a zdůraznit vedení dopravních pruhů," vysvětlila tisková mluvčí Ředitelství silnic a dálnic České republiky Nina Ledvinová. Zelené sloupky mají podle ní právě usměrnit dopravu a zvýraznit vodorovné dopravní značení. „Úprava křižovatky stála asi pět milionů korun," uvedla Ledvinová.

Že mají zelené sloupky v křižovatce zabránit kolizím, potvrdila i blanenská policejní mluvčí Iva Šebková. „Sloupky totiž psychicky působí na řidiče. Ti v daném úseku sníží rychlost, protože vjíždí do místa, které je sloupky zúženo," vysvětlila Šebková.

Křižovatku bylo podle ní potřeba upravit z několika důvodů. „Jedná se o nebezpečnou křižovatku. V minulosti tam došlo i ke smrtelným dopravním nehodám. Křižovatka je totiž nepřehledná," upozornila policejní mluvčí.

V minulosti se podle ní dokonce uvažovalo o tom, že vhodnější by byl v místě odbočky na Boskovice kruhový objezd. „To se zatím nepodařilo zajistit. Současné úpravy tak mají alespoň upozornit řidiče jedoucí po hlavním tahu, že vjíždí do křižovatky, že se jedná o rizikový úsek a musejí být maximálně obezřetní. Dříve tam totiž často docházelo k tomu, že řidiči odbočující od Boskovic směrem na Brno přehlédli auto jedoucí po hlavním tahu. A to například proto, že od Brna na Boskovice jelo v odbočovacím pruhu nákladní auto nebo dodávka a přes ni nebylo na auta na hlavní silnici vidět," přiblížila policejní mluvčí s tím, že dříve už křižovatka prošla několika úpravami. „Například je tam snížená rychlost na sedmdesát kilometrů v hodině," řekla Šebková.

Sloupky jsou navíc vybavené reflexními odrazkami. „Křižovatka je tak dobře viditelná i za tmy," podotkla policejní mluvčí.

Že jsou někteří lidé se současnou podobou křižovatky nespokojení, ale chápe. „Je to něco nového, na co zatím řidiči u nás nejsou zvyklí," řekla Šebková.

Aby samotné sloupky nebyly pro řidiče nebezpečné, jsou vyrobené z měkkého plastu. „V případě, že do nich narazí auto, sloupek se ohne a nezpůsobí na autě velkou škodu," dodala Šebková.