Prostřednictvím dotazníků, na které budou odpovídat rodiče i zaměstnanci školy. „Do konce letošního dubna připravíme jejich návrh. Otázky se budou týkat výuky, stravování, vybavení škol a jejich celkového chodu. Uděláme i ekonomickou analýzu. Z toho vyplyne, jaké byly klady a zápory sloučení," uvedla místostarostka Boskovic Jaromíra Vítková.

Vedení města se pro detailní zhodnocení situace ve škole podle radního Vladimíra Farského rozhodlo proto, že škola již dlouho funguje v zaběhnutých kolejích. Z toho důvodu chce prozkoumat, jestli se za ta léta sloučení vůbec osvědčilo. Ve hře nakonec může být i rozdělení škol. „Na základě toho, co zjistíme, se ukáže, jestli škola funguje dobře a není potřeba nic měnit, nebo bude lepší vrátit se k původnímu modelu," vysvětlil Farský.

Vítková ale nechce předjímat, že by se školy měly opět rozdělit. „Bylo by to předčasné. Cílem dotazníků je především vyhodnotit přínos a vyloučit zápory," upřesnila Vítková.

Připomněla také, proč se tehdy zastupitelé shodli na tom, že bude lepší školu rozdělit. „Pravidelně sledujeme demografickou křivku a dětí ubývalo. Ve školách zůstávaly volné třídy a hrozilo, že některé učitele budeme muset propustit. Nebo že budou muset učit předměty, které nevystudovali. Dříve mohli vyučovat jen na jednom pracovišti, nyní se přemisťují mezi třemi," přiblížila boskovická místostarostka.

Sloučení mělo podle jejích slov pozitivní vliv i na ekonomiku školy. „Dříve každá dostala jen část peněz z rozpočtu. Takhle dostane jeden balík peněz a ředitel si určí, kde je co potřeba udělat. Nezvýhodňuje jedno nebo druhé pracoviště. Důkazem toho je i to, že všechny školy jsou zateplené," vysvětlila Vítková.

Někteří rodiče by si však přáli, aby se školy opět rozdělily. „Škola je jako celek velký kolos a o všem rozhoduje jen jeden ředitel. Po rozdělení by bylo hospodaření více průhledné, rodiče by měli o všem větší přehled," podělila se o svůj názor Eva z Boskovic, jejíž syn chodí do třetí třídy. Nepřála si však zveřejnit celé jméno.

Romana Fojtová je maminkou dvojčat – dcery a syna, kteří navštěvují druhou třídu. Na stávající podobě školy by nic neměnila. „Nevidím důvod, proč by se škola měla rozdělovat. Moje děti jsou v ní spokojené a to je pro mě nejdůležitější. Dotazník je ale dobrý nápad. Alespoň se ti, co mají opačný názor, budou moci vyjádřit," uvedla Fojtová.

Ředitel školy Vladimír Ochmanský připravuje analýzu, ve které zhodnotí pro a proti. „Pro školy bylo určitě finančně výhodnější sloučení. Peníze putují tam, kde je to opravdu potřeba, a neupřednostňujeme jedno nebo druhé pracoviště. Pro potřeby výuky i provozu využíváme například jeden velký server, při rozdělení by musely být tři. Třeba tento týden kupujeme interaktivní výukové programy za osmnáct tisíc korun. Po rozdělení by každá škola musela zakoupit vlastní," uvedl Ochmanský.

Na druhou stranu podle něj menší školy dostávají od ministerstva školství více peněz na žáka. „Nyní se ale chystá změna financování škol a podmínky se možná vyrovnají," doplnil.