Těžkým zraněním cyklisty skončila například dopravní nehoda, která se mezi Šebrovem a Blanskem stala v sobotu šestadvacátého července kolem páté hodiny odpoledne. „Na základě dosavadního šetření to vypadá tak, že mladý motorkář jedoucí od Blanska na mokré cestě nezvládl prudkou pravotočivou začátku, upadl a v protisměru narazil do cyklisty. Za motorkářem však jel další muž na motorce. Snažil se brzdit, ale protože nedodržel bezpečnou vzdálenost, při brzdění dostal smyk a i on do dvaapadesátiletého muže na kole narazil," popsala policejní mluvčí Alice Musilová.

Hned o několik dní později dostal na té samé vozovce smyk i dvaadvacetiletý řidič Citroënu Saxo. Vozidlo vyjelo do protisměru a tam se srazilo s přijíždějící Škodou Fábií. Tu řídila dvaačtyřicetiletá žena, která z nehody vyvázla s lehčím zraněním.

Úsek silnice mezi Šebrovem a Blanskem patří na Blanensku mezi riziková místa. „Silnice je tam totiž hodně vytížená, je totiž spojnicí mezi Blanskem a Brnem a lidé ji tak denně využívají například při dojíždění do zaměstnání. V letních měsících je také hodně využívaná cyklisty a je také jednou ze silnic, která je hodně vyhledávaná motorkáři," popsala Šebková.

Kvůli častým dopravním nehodám na této silnici policisté v loňském roce požádali odborníky o změření protismykových vlastností povrchu silnice. „Asi sedmdesát procent pět a půl kilometru dlouhého úseku cesty je v havarijním stavu. Problém není jen s vlastnostmi povrchu, ale i malým poloměrem zatáček. Právě v nich je situace nejhorší, především po dešti. Ale při vyšších rychlostech tam hrozí řidičům smyk kdykoli," upozornil tehdy Leoš Nekula ze společnosti Měření PVV.

Podle Šebkové je tak zapotřebí přizpůsobit jízdu těmto skutečnostem. V úseku tak přibude i několik dopravních značek. „Plánujeme ve spolupráci s Policií ČR doplnit svislé dopravní značení, a to koncem srpna tohoto roku. Úpravu povrchu ale v plánu zatím nemáme. Na to, že se jedná o rizikový úsek v současné době ale upozorňuje hned několik dopravních značek," řekl vedoucí Správy a údržby silnic Jihomoravského kraje pro oblast Blansko Miloš Bažant.

Na mostech podle něj platí maximální povolená rychlost šedesát kilometrů v hodině. „Na dalších úsecích platí sedmdesátikilo­metrová rychlost. Je tam několik značek, které přímo upozorňují na to, že se jedná o rizikový úsek, před každou zatáčkou je navíc značka upozorňující na riziko smyku," vyjmenoval Bažant. V minulosti navíc v tamních zatáčkách přibyly speciální svodidla pro motorkáře.

Za loňský rok na tomto úseku policisté řešili devětadvacet dopravních nehod. Názory na to, zda povrch silnice potřebuje upravit se přesto například mezi diskutujícími na webu Blanenského deníku různí. „Že to na silnici mezi Blanskem a Šebrovem klouže, se ví dlouho. Zvlášť za mokra je to špatné. Mladí a rychlí ale na to zapomínají. Vloni na podzim, se po několika nehodách provádělo na této silnici měření adheze. Ze špatných výsledků byli silničáři dost překvapeni a slíbili speciální protiskluzový postřik. Nic se ale od té doby nezměnilo," míní například diskutující, který se podepsal jako Mirek.

Naproti tomu některým se zdá úprava jako vyhozené peníze. „Pokud vím, tak chtěli silničáři vyasfaltovat komplet celou silnici, která je ale v dobrém stavu, a to vše kvůli pár bezmozkům, kteří nejsou schopni dodržovat 70 která tam není pro nic za nic," napsal další diskutující.