„Je to nestandardní řešení, s ničím podobným jsem se nesetkal. Je to zcela nová věc a nejsem si jistý, zda to není kontraproduktivní,“ komentoval to Josef Andrés z brněnského centra dopravního výzkumu.
Podobný názor panuje také na ministerstvu dopravy. „Světelný přechod pro chodce jako součást kruhové křižovatky není úplně standardním řešením, nicméně nemůžeme říct, že je to vyloženě špatně, protože normy takové provedení nezakazují,“ sdělil tiskový mluvčí ministerstva Karel Hanzelka.
Podle Hanzelky je důležité vzít v potaz také intenzitu dopravního proudu. Pokud dochází k častému zahuštění a zastavení dopravního proudu, není umístění světelných semaforů pro chodce nejšťastnějším řešením. „Příslušný silniční správní úřad by možná měl umístění dopravního zařízení přehodnotit. Variantou je posunutí přechodu dále od osy křižovatky,“ míní Hanzelka.
Podle něj se navíc řidiči mohou dostat do kolize se zákonem. „Z pohledu řidiče i zde platí ustanovení zákona - nesmí vjet do křižovatky, pokud za ní nemůže pokračovat v jízdě. V tomto případě ale těžko může při vjezdu na křižovatku vědět, že nebude moci pokračovat,“ upozornil Hanzelka.
Ředitel blanenských silničářů však tento názor odmítá. „Semafory řídí pouze přechody pro chodce, řidiči tedy nijak neporušují zákon, chovají se stejně jako na okružní křižovatce. Pokud budou přecházet chodci i bez semaforů, stejně budou muset zastavit, takže je to nesmyslný argument,“ uvedl Miloš Bažant.
Ani podle něj nejde o obvyklé řešení, má však pomoci plynulosti dopravy. „Jde o to, aby chodci nepřecházeli po jednom, ale ve skupinkách,“ vysvětlil šéf okresních silničářů