Za velkou částí nehod stojí podle policistů nepřiměřená rychlost. Silničáři začnou riziková místa v polovině tohoto týdne ve dvou úsecích opravovat. Dopravu budou řídit semafory, ve špičkách pak pracovníci stavební firmy. S omezením musejí řidiči počítat několik dní.

Protismykové vlastnosti na tomto úseku jsou velmi špatné. „Nechali jsme provést příslušná měření. K nehodám dochází ve většině případů za mokra nebo i za vlhka. Povrch vozovky je narušený hloubkovou korozí, nachází se zde i výtluky. Od policie máme několik upozornění na opakující se dopravní nehody s žádostí o provedení opravy – zdrsnění povrchu,“ sdělila krajská mluvčí Alena Knotková.

Průšvih na trati v Blansku. Příčinu kolize zatím neznáme, říká Správa železnic.
VIDEO: Mimořádné riziko na trati v Blansku? Správa železnic řeší důvod kolapsu

Celkem dělníci opraví téměř jeden a půl kilometru silnice. Rozpočet je necelých devět milionů korun. „Pokud do toho zásadním způsobem nevstoupí počasí, práce odstartují ve středu frézováním a skončí v neděli, nejpozději v pondělí,“ řekl Deníku Rovnost šéf jihomoravských silničářů v oblasti Sever Miloš Bažant.

Provoz bude na jednom z hlavních tahů v regionu do Brna a zpět v této lokalitě svedený do jednoho jízdního pruhu a budou ho řídit semafory. „Řidičům se budeme snažit vyjít maximálně vstříc. V ranní dopravní špičce směrem na Brno a v odpolední v opačném směru, bude provoz řízen poučenými pracovníky zhotovitele, aby nedocházelo k dopravním zácpám. Případně lze využít alternativní objízdnou trasu Blansko – Olešná – Kateřina,“ informovala Alena Knotková.

Zdroj: Youtube

Dodala, že motoristům už cestu přes dvacetitisícové Blansko nebude souběžně komplikovat částečná uzavírka kruhového objezdu v centru města u nového silničního mostu. Tam opravy dělníci dokončili a rondel je od pondělí už průjezdný bez omezení. Původně se přitom s dokončením prací počítalo až za dva týdny.

A jakou technologií silničáři rozbitou cestu pod Šebrovem opraví? Stávající povrch nahřejí a rozfrézují do hloubky pěti centimetrů. Přidají pojivo a chybějící frakce kameniva, dají na vozovku jako ložné vrstvy a ve stejném kroku položí novou obrusnou vrstva.

Okružní křižovatka na Svitavské ulici v Blansku u přemostění je už znovu průjezdná.
Křižovatka na Svitavské ulici je už znovu průjezdná. Opravy skončily dříve

Zmíněným úsekem často autem projíždí například Vladimír Vaněk z blanenského Klepačova. A někdy nestačí kroutit hlavou, co tam někteří řidiči a hlavně v jakých rychlostech na silnici předvádějí. „Dost řidičů tam v autech jezdí hlava nehlava. Motorkáři? Je tam dlouhá rovinka a pak ostré serpentiny. Tím pádem pro ně velmi atraktivní úsek. Rádi si tam zkouší, co na motorkách zvládnou a někteří pak špatně končí,“ poznamenal již dříve bývalý řidič z povolání.

Zatáčky na této silnici nad Kateřinským mostem před několika lety ohraničila speciální svodidla, která měla zabránit vážným zraněním motorkářů. Ti tam ale bourají dál. Stejně jako řidiči osobních aut. „Jezdím tím místem docela často. O riskantně předjíždějící a agresivní řidiče tam není nouze. Zbytečně ohrožují ostatní,“ dodal Vaněk.

Povodí Moravy druhým rokem pokračuje v rozsáhlé rekonstrukci vodní nádrže Letovice.
Velká rekonstrukce Křetínky pokračuje. Podívejte se, jak to tam vypadá z nebe

Oprava silnice Šebrov-Kateřina – Nový hrad

  • částečná uzavírka od 22. do 27. listopadu
  • 1 350 m silnice, rozpočet 8 769 183 Kč

Celá oprava bude prováděna ve 2 úsecích:

  • úsek v délce cca 700m od křižovatky se silnicí III/37937 směrem na Blansko
  • úsek v délce cca 700m od místa navazujícího na úsek 1 směrem na Blansko
  • práce v každém úseku jsou naplánované postupně - nejdříve na jedné (na pravé straně vozovky ve směru jízdy na Blansko) a potom na druhé polovině vozovky, tzn. za částečné uzavírky silnice II/379, kdy provoz bude vždy v dotčeném úseku řízen semafory

Zdroj: SÚS Jihomoravského kraje