Stavba okružní křižovatky má být hotová zhruba za tři měsíce. Náklady budou třiatřicet milionů korun. „Okružní křižovatka výrazně přispěje ke zlepšení plynulosti a bezpečnosti v daném území. Hlavní řešení spočívá v nové silnici I/73," ředitel brněnského závodu Ředitelství silnic a dálnic David Fiala. Stavbu I/73 silničáři připravují.

Nynější křižovatka u Sebranic je mezi řidiči obávaná. Některé havárie ve zmíněném místě skončily i smrtí. „Jedná se o jednu z nejnebezpečnějších križovatek v Jihomoravském kraji podle policejních statistik," uvedla senátorka Jaromíra Vítková, která se o bezpečnost dopravy na silnici I/43 dlouhodobě zajímá.

Rizikové bývá zejména napojení od Boskovic a odbočení z vedlejší silnice doleva na Brno. „Auta, která jedou od Svitav nebo od Brna, v tomto místě jezdí velice rychle. I když je tady snížená rychlost. Výjezd na I/43 a hlavně doleva na Brno je často velmi riskantní a nebezpečný," zmínila Vítková.

Křižovatka smrti

Starostka Boskovic Jana Syrovátková Deníku Rovnost řekla, že ve městě se zmíněnému křížení říká Křižovatka smrti. „Spousta životů tam měla tragický konec. Zpomalení dopravy a vůbec zprůjezdnění této křižovatky velmi vítám,“ komentovala Syrovátková.

Letovice se rozrůstají. Město prodá padesát nových pozemků.
Letovice se rozrůstají. Město prodá padesát nových pozemků

Provoz na frekventované silnici I/43, která je hlavní trasou z Brna na Svitavy, aktuálně funguje bez omezení. „Provizorní cesta nám umožní zachovat obousměrný provoz jedním pruhem v každém směru," sdělil Fiala. Po dvou měsících provizorní cestu zruší. Řidiči už místo projedou po novém kruhovém objezdu.

Obousměrný provoz má platit takřka po celou dobu stavby. Pouze asi jeden týden silničáři zavedou kyvadlovou dopravu. Po tu dobu budou řídit provoz semafory. „Budeme muset dopojit na kruhovém objezdu ostrůvky," přiblížil stavbyvedoucí Rádl.

Nové depo v Holubicích na Vyškovsku.
Největší depo na Moravě otevřeli v Holubicích. Denně roztřídí sto tisíc zásilek

Nová okružní křižovatka bude mít průměr čtyřicet metrů a tři paprsky. „Čtvrtý severní bude potřeba až při dostavbě obchvatu Sebranic silnicí I/19 s napojením silnice I/43 a přeložky II/150," nastínil Fiala. Kromě okružní křižovatky tam přibude také veřejné osvětlení nebo odvodnění.