Zastavit rozjeté auto v kopci před značkou Dej přednost v jízdě musí řidiči v Rozseči nad Kunštátem. Přestože projíždějí po silnici I. třídy I/19. Situace mate nejednoho cizího řidiče. Podle policistů je ale vše v pořádku. Hlavní silnice II. třídy vedoucí k Olešnici je totiž v tomto místě vytíženější než I/19 směřující do Žďáru nad Sázavou.

Proč musí auta na silnici I. třídy zastavit před silnicí II. třídy? Tuto otázku si před lety kladli lidé žijící v okolí Rozseče nad Kunštátem. „Řidiči jedoucí do kopce po silnici I. třídy z Kunštátu, musejí dát přednost v jízdě autům jedoucím po silnici II. třídy od Olešnice. Je to docela složitá záležitost. Ti, kteří tímto úsekem projíždějí poprvé, totiž mohou být zmatení. Nad problémem se v minulosti hodně diskutovalo, nic se ale nezměnilo,“ přiblížil starosta Rozseče nad Kunštátem Miroslav Šikula. Ten zároveň upozornil, že k havárii došlo na křižovatce naposledy loni a to ze zcela jiného důvodu, než je přidělení silnice I. třídy mezi vedlejší. „Řidič křižovatku zkrátka projel rovně dolů a vyboural se,“ dodal starosta.

Křížovatku v Rozseči má v paměti třeba řidič Vladimír Vaněk. „Lidé z okolí Rozsečí projíždějí po paměti a bez problémů. Zmatený však může být cizí řidič. Stálo by za to na toto místo řidiče víc upozornit. Podobné záležitosti mnohdy vyřeší stopka nebo přerušované čáry nalajnované na vedlejší vozovce,“ uvedl Vaněk.

Podle něj je dalším ošemetným místem na Blanensku křižovatka ve Lhotě Rapotině. Hlavní frekventovaná silnice směřující k Boskovicím totiž prudce zatáčí doprava. Vedlejší silnice ale vstupuje do křižovatky rovně z návsi. „Už jsem zažil, že odtud vyletěl do silnice chlap a narazil s autem do domu,“ vzpomněl Vaněk. Ten zmínil také bývalou křižovatku pod rájeckým zámkem. „Než tam silničáři udělali kruhový objezd, byly tam velmi často nehody. Řidiči to totiž rozjeli po široké silnici z kopce dolů od zámku a nepostřehli, že jsou na vedlejší a musí zastavit,“ dodal muž.

Pokud by se I/19 stala u Rozseče hlavní silnicí, bylo by zle. O tom je přesvědčený olešnický starosta Zdeněk Peša. „Stovky řidičů mají nynější režim na křižovatce zafixovaný. Pokud se náhle změní, nezaregistrují to a proletí křižovatku. Bude tak často docházet ke karambolům a nehodám,“ sdělil Peša s tím, že po silnici II. třídy vedoucí do Olešnice projíždí víc aut než po silnici I. třídy směr Žďár nad Sázavou.

To samé říká policejní mluvčí Iva Šebková. „Proto nemá smysl dělat z vytížené cesty vedlejší silnici. Navíc tam k nehodám často nedochází. Řidiči se musí řídit podle dopravních značek, ne podle toho, do jaké třídy silnice patří,“ míní Šebková.