VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Řidiči kritizují nový povrch. Mikrokoberec je prý zbytečný a špatně položený

Blansko – Nekvalitně provedená oprava, vyhozené miliony z okna. Místo hladké silnice nerovnosti a hlučná jízda. Tak hodnotí motoristé nový povrch na zhruba dvoukilometrovém úseku silnice mezi Blanskem a Šebrovem-Kateřinou.

22.10.2016 2
SDÍLEJ:

Nekvalitně provedená oprava, vyhozené miliony z okna. Místo hladké silnice nerovnosti a hlučná jízda. Tak hodnotí motoristé nový povrch na zhruba dvoukilometrovém úseku silnice mezi Blanskem a Šebrovem-Kateřinou.Foto: DENÍK/Jan Charvát

Dělníci tam takzvaný emulzní mikrokoberec začali pokládat v září. Nová technologie měla v místech častých dopravních nehod zlepšit protiskluzové vlastnosti vozovky a zároveň zakrýt její poškozené části.

I když ještě nejsou opravy hotové, podle řady lidí je dělníci odbyli. „Vcelku solidní povrch se nahradil něčím, co je snad protiskluzové. Ale při jízdě to tam šíleně drkotá, že si člověk myslí, že projíždí stavbou. Čekám, že po dokončení se situace zlepší, ale asi marně. Podle mě jsou to vyhozené peníze a kvalita provedení je na pokutu. Nejen pro ty, co to opravovali, ale i pro ty, co to měli kontrolovat," uvedl na facebookovém profilu Blanenského deníku Rovnost Bohuslav Stloukal.

Řidičům i cyklistům vadí, že dělníci pokládali mikrokoberec naněkolikrát a zejména u krajnic dobře nenavazuje na původní asfaltový povrch. Drolí se a někde u okraje silnice chybí úplně. „Dřív tady byl hladký povrch a na kole jsem neměl při jízdě problém. Teď se tady ke krajnicím napatlala nějaká směs hrubého štěrku, není to rovné a nenavazuje na původní povrch. Snad to opraví. Nelíbí se mi to," řekl Lubomír Křivan z Brna.

Nedostatky přiznal i vedoucí blanenské pobočky Správy a údržby silnic Jihomoravského kraje Miloš Bažant. „S pokládkou mikrokoberce byly velké problémy. Firma nesplnila zadání zakázky. Největší problém byl s krajnicemi, kde mikrokoberec nepoložili. Pak byl sice dodělán, ale na některých místech ho určitě budeme reklamovat. Teď se tam dělá vodorovné dopravní značení, čeká se na lepší počasí. Nedostatky firma odstraní až na jaře," řekl k tříapůlmilionové zakázce Bažant.

Ve zmíněném úseku se v minulosti stala řada dopravních nehod. Na vině byly kromě rychlé jízdy řidičů také velmi špatné protiskluzové vlastnosti silnice. Ty odhalilo měření odborníků. I když to na řadě míst na první pohled není vidět.

„Asi sedmdesát procent pět a půl kilometru dlouhého úseku cesty mezi Blanskem a Šebrovem je v havarijním stavu. Problém není jen s vlastnostmi povrchu, ale i s malým poloměrem zatáček. Právě v nich je situace nejhorší, především po dešti. Ale při vyšších rychlostech tam hrozí řidičům smyk kdykoli," upozornil před časem Leoš Nekula ze společnosti Měření PVV, která měření provedla.

Jako řešení tehdy odborníci navrhli umístění emulzního mikrokoberce. Ten dělníci položili na dvou místech. Na silničním mostě přes řeku Svitavu a v úseku od mostu u Hradského tunelu ke Kateřinskému mostu. „Na prvním ze zmíněných míst se stává mnoho dopravních nehod. Vycházeli jsme z policejních statistik a také z měření odborníků, kteří testovali kvalitu povrchu silnice. U Hradského tunelu pomohl mikrokoberec zakrýt poškozené části silnice," řekl Miloš Bažant.

Podle silničářů je položení mikrokoberce levnější než frézování do hloubky a pokládka nového asfaltu. „Samozřejmě nejde použít všude. Jedná se o místa, kde není poškozené podloží silnice do velké hloubky. Odfrézuje se jen minimální vrstva a položí se asi centimetrový mikrokoberec. Není to ale nic speciálního proti smykům. Koberec prostě zpevní povrch silnice a prodlouží její životnost o několik let. Tím se ale zároveň zvýší i její protiskluzové vlastnosti, protože bude hrubší," řekl Bažant.

Dodal, že v daleko horším stavu je silnice od Kateřinského mostu do Šebrova. „Tam jsou místy i koleje. Pokládka mikrokoberce by nic neřešila. Musíme použít jinou technologii a cestu vyfrézovat. Bohužel na to nemáme peníze," upřesnil Miloš Bažant.

Autor: Jan Charvát

22.10.2016 VSTUP DO DISKUSE 2
SDÍLEJ:

SERVIS

Výroba - Výroba Strojírenští technici 17 000 Kč

Strojírenští technici přístrojů, strojů a zařízení Technický pracovník obrobny. Požadované vzdělání: střední odborné (vyučen). Jednosměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 17000 kč, mzda max. 23000 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: Požadujeme:, -Středoškolské vzdělání technického směru, -Zkušenosti s vedením většího kolektivu (cca 50 pracovníků) - VÝHODOU, -Organizační a komunikativní schopnosti, -Znalost práce na PC - (Word, Excel), Náplň práce:, -Zodpovědnost , -Pracovní nasazení. Pracoviště: Adast systems, a.s., 679 04 Adamov 1. Informace: Aneta Váradiová, +420 516 519 201,737 217 745.

Gastronomie - Gastronomie Kuchař/pizzař 110 Kč

Kuchaři (kromě šéfkuchařů) kuchař/ka. Požadované vzdělání: střední odborné (vyučen). Turnusové služby, úvazek: . Mzda min. 110 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: Možno absolvent/ka. Mzda 110,- Kč/hod.. Pracoviště: Milan machát, s.r.o. - restaurace na koupališti, Veselská, č.p. 204, 679 74 Olešnice na Moravě. Informace: Milan Machát, +420 603 207 775.

Technika a elektrotechnika - Technika a elektrotechnika Operátor strojů a 14 000 Kč

Obsluha strojů na výrobu výrobků z kamene dělník v kamenické výrobě. Požadované vzdělání: základní + praktická škola. Dvousměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 14000 kč, mzda max. 18000 kč. Volných pracovních míst: 2. Poznámka: Pracoviště: Pražská č.p. 562/49, 679 61 Letovice., Obsluha sloupových vrtaček, opracování kamene na soustruhu, ruční opracování kamene. Možnost zaučení.. Pracoviště: Metal granit spol. s r.o., Pražská, č.p. 562, 679 61 Letovice. Informace: Olga Zaoralová, +420 516 474 808.

Výroba - Výroba Montážní dělník 8 000 Kč

Montážní dělníci elektrických a energetických zařízení Montáž elektrických stykačů a jističů. Požadované vzdělání: základní + praktická škola. Jednosměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 8000 kč, mzda max. 20000 kč. Volných pracovních míst: 3. Poznámka: Mzda 8.000,- Kč se vztahuje ke zkrácenému úvazku., , Začátek pracovní doby možno dohodnout v době mezi 6 - 8 hodinou ranní., , Nabízíme : příspěvek na stravování. Pracoviště: Fama spol. s r.o. - pracoviště šebrov, 679 22 Lipůvka. Informace: Tomáš Vaněk, +420 603 286 139.


Ilustrační foto.

Černí pasažéři dluží DPmB přes 100 milionů. Nejčastěji cestující od 19 do 35 let

V půjčovně loděk u Brněnské přehrady údajně ukradli mobil. Pak se tři podezřelí mladíci snažili uniknout po vodní hladině na jednom ze zapůjčených šlapadel.
AKTUALIZOVÁNO

Ukradli mobil, chtěli ujet na šlapadle. Pirátská plavba skončila po 200 metrech

Už zkraje srpna, o týdny dřív než běžně. Burčák tak brzy mnozí vinaři nepamatují

Jižní Morava – O dva až tři týdny dříve mohou lidé letos ochutnat první burčák na jihu Moravy. Počasí výrazně uspíší sběr hroznů. Litr burčáku lidé koupí přibližně od 50 do 80 korun.

Hrůza, pěst na oko, kritizovali opravu schodů. Po chvále památkářů se omluvili

Brno – Kolik povyku mohou vyvolat jedny schody, se před nedávnem přesvědčili noví nájemníci budovy na Jakubském náměstí, kde byla dříve kavárna Savoy. Nynější provozovatel veganského podniku Forkys tam totiž opravil schody.

Vřítil se příliš rychle do pravotočivé zatáčky. Pro tři zraněné letěl vrtulník

Rozsíčka – Najel příliš rychle do pravotočivé zatáčky a havaroval. K nehodě, která se stala v neděli po čtvrté hodině ráno u Rozsíčky, přiletěl i vrtulník. „Na místě byli tři zranění mladí muži,“ uvedla policejní mluvčí Alice Musilová.

Létali vzduchem hlavou dolů. Motosraz ozdobilo adrenalinové představení

Voděrady /VIDEO, REPORTÁŽ/ - Motokrosaři ve vzduchu. Třeba i hlavou dolů. Spousta kapel, které málokdy zahrají na jednom místě. Dražba dresů pro dobrou věc. Návštěvníci Motosrazu ve Voděradech mají celý víkend na pilno.

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT