Adamovské vlakové nádraží a nedaleká zastávka se při rozsáhlé rekonstrukci železničniího koridoru mezi Brnem a Blanskem za šest miliard korun mění prakticky před očima. Těžká technika se začátkem ledna pustila naplno do demolice části nádražních budov.

Sto let stará nádražní restaurace v Adamově je už téměř celá pryč. Zmizely také koleje, perony a na zastávce také plechové přístřešky. Také okolí svahy mění svůj ráz.

Část adamovského nádraží už zdemolovaly bagry. | Video: Deník/Jan Charvát

Na moderním nádraží za 834 milionů korun se počítá s bezbariérovým ostrovním nástupištěm, novým kolejištěm, lávkou nad tratí se schodištěm a výtahy, moderní výpravní budovou a parkovištěm pro třicet aut.

„Největší výzvou je nová lávka pro pěší a přístupový chodník. Stavba se musí založit do svahu,“ uvedl na začátku prací za vítěznou stavební firmu projektový manažer Jan Parchanski.