Téměř poloviční výstavní plocha, chybějící pěnivý mok uprostřed stánku a nový modrobílý kabát. Tak bude letos vypadat stánek Blanenska a Boskovicka na tradičním veletrhu Regiontour. Ten začíná příští týden ve čtvrtek na brněnském výstavišti a končí v neděli.
Letos poprvé se ho nezúčastní Pivovar Černa Hora. Stánek budou muset tak společně s vystavovateli zaplatit pouze města Blansko a Boskovice. Bude proto o to skromnější.
„Kdybychom zachovali stejný výstavní prostor jako v minulých letech, vyšlo by nás to bez přispění pivovaru dráž. Náklady na veletrh jsme ale navýšit nechtěli. Proto jsme se rozhodli uskromnit,“ vysvětlila starostka Blanska Jaroslava Králová.
Aby ušetřili peníze na pronájmu, rozhodli se radní měst pronajmout na výstavišti menší výstavní plochu. Místo na sto metrech čtverečních tak budou turisty lákat jen na ploše šedesáti metrů. „Na veletrhy máme v ročním rozpočtu města vyčleněno sto osmdesát tisíc korun. Převážná část této sumy padne právě na Regiontour. Abychom nemuseli dát víc než vloni, zmenšili jsme třeba stánek na veletrhu téměř na polovinu,“ přiblížil vedoucí odboru kanceláře tajemníka města Blanska Jiří Kučera.
Stánek s produkty z Moravského krasu vyjde celkově na tři sta šedesát tisíc korun. Z této částky hodlají vystavovatelé zaplatit postavení stánku, jeho pronájem a účty za energie v době trvání veletrhu. Náklady si rozdělí Blansko napůl s Boskovicemi. „Šedesát pět tisíc máme na veletržní stánek vyhrazených v rozpočtu na rok 2010. Zbylých sto pět tisíc uhradí jednotliví vystavovatelé z regionu Boskovicko,“ vypočítala boskovický podíl místostarostka Boskovic Jaromíra Vítková.
Podle Kučery však může i skromnější stánek turisty na krásy na Blanenska a Boskovicka nalákat stejně jako dřív. Místo velikosti stánku totiž vystavovatelé letos vsadí na design. „Tento rok jsme se rozhodli vytvořit vzdušnou expozici. Uprostřed stánku tentokrát nebude černohorský výčep a celkově by měl stánek působit otevřeněji. A z tradiční zelené barvy přejdeme na modrobílou,“ popsal letošní změny Jiří Kučera.
Kromě nových barev se můžou návštěvníci podívat také na nový film o Blansku. Zhruba dvacetiminutový dokument se jmenuje Blansko – Brána Moravského krasu a jeho natáčení trvalo více než rok. „Chtěli jsme lidem ukázat, že Blansko může být turistickým lákadlem ve všech ročních obdobích. Proto natáčení filmu trvalo poměrně dlouho,“ vysvětlil Kučera. Nový propagační film bude k dostání v blanenské Informační kanceláři. Kromě toho se na něj lidé budou moct podívat také na internetových stránkách města.
Poblíž výstavního prostoru Blanenska a Boskovicka si rozloží svoje stánky také vystavovatelé z jeskyní Moravského krasu a Místní akční skupiny Moravský kras. „Přestože nevystavujeme ve stejném stánku, chceme, aby si návštěvníci veletrhu spojili, že patříme do stejné oblasti,“ doplnila blanenská starostka Králová.