Města Blansko a Boskovice se na letošním veletrhu cestovního ruchu v Brně představí jen ve stánku Jihomoravského kraje. V samostatném tak letos své zajímavosti ukážou z Blanenska pouze Místní akční skupina Partnerství venkova a Místní akční skupina Boskovicko PLUS. Regiontour se zároveň s veletrhem Go koná od čtvrtka do neděle na brněnském výstavišti.

Stánky místních akčních skupin z Blanenska návštěvníci najdou v pavilonu P. Jak uvedla projektová manažerka z MAS Partnerství venkova Jana Přichystalová, ve stánku číslo 31 se návštěvníci dozví o krásách mikroregionů Letovicka a Malá Haná. „Nabídneme řadu propagačních materiálů z měst i obcí. Zvát budeme například do arboreta v Borotíně nebo do muzea v Horním Smržově,“ naznačila Přichystalová. Podle ní bude stánek ozdobený svítícími plochami a fotografiemi z regionu.

Vedle stánku Partnerství venkova se bude po čtyři dny představovat i MAS Boskovicko PLUS. Podle manažerky této skupiny Olgy Ondráčkové příchozí seznámí s projekty Kam na Boskovicku? a Krajem pověstí a bájí. „Křest žádných nových produktů letos nechystáme,“ sdělila Ondráčková. Výdaje za pronájem a provoz obou stánků se podle ní vyšplhají na více než sto tisíc korun. „Díky tomu, že oba stánky mají společné zázemí, vyjde to levněji, než kdyby každá skupina vystavovala sama,“ dodala Ondráčková.

Místní akční skupinu Moravský kras budou návštěvníci na Regiontouru hledat marně. „Prezentace v podobě vlastního stánku je hodně nákladná,“ vysvětlil předseda skupiny a zároveň starosta Vavřince Miloslav Novotný. Ten doplnil, že pouze obec Vavřinec bude mít propagační materiály ve stánku Jihomoravského kra­je.

Peníze dají jinam

Město Boskovice, které loni mělo stánek spolu s Muzeem Boskovicka, letos samostatnou prezentaci odpískalo. „Naše účast na veletrhu neměla takový přínos, jaký jsme očekávali. Proto naše město představíme jen ve stánku Jihomoravského kraje,“ uvedl boskovický místostarosta Dominik Božek.

Uspořené peníze, které loni město zaplatilo za stánek, zhruba sto dvacet tisíc korun, investují Boskovičtí do nových propagačních materiálů. „Nyní máme asi sedm či osm různých letáčků o městě. Rozhodli jsme se tedy informace shromáždit pouze do jednoho, a ten mít v několika jazykových mutacích. V nové turistické sezoně si tak turisté o Boskovicích přečtou v angličtině, němčině, francouzštině, ruštině a polštině,“ vyjmenoval místostarosta.

Také Blansko se rozhodlo šetřit a o městě se návštěvníci veletrhu dozví jen ve stánku číslo padesát, který představuje celý Jihomoravský kraj. „Necelých dvě stě tisíc korun, které tak ušetříme, raději použijeme na webové stránky portálu Blanensko či do vylepšení služby Krasobusu,“ nastínil starosta Blanska Lubomír Toufar.

V loňském roce mohli lidé na Regiontouru vidět i stánek společnosti Olšovec, která v Jedovnicích provozuje autokemp. „Vystavovali jsme společně s okolními obcemi, takže jsme se o náklady podělili. Letos jsme ale žádnou dobrou nabídku spolupráce nedostali, takže vlastní stánek mít nebudeme, bylo by to příliš drahé,“ řekl jednatel společnosti Leoš Blažek. Letáky Olšovce budou ve stánku Jihomoravského kraje a ve stánku asociace kempů.

Největším turistickým tahákem Blanenska jsou jeskyně Moravského krasu. „Našich pět zpřístupněných jeskyní budeme propagovat ve stánku Správy jeskyní České republiky v přízemí pavilonu P,“ popsal vedoucí Správy jeskyní Moravského krasu Jiří Hebelka. Stánku bude dominovat loďka z Punkevních jeskyní.