Při jízdě po opravené blanenské ulici Poříčí, která je součástí opravovaného průtahu Blanskem, jsou někteří řidiči v šoku. Drncá to s nimi sem a tam. Vozovka je totiž zvlněná. „Mám trošku tvrdší sportovní auto a první jízda mě šokovala. Kdybych byla investorem, něco tak hrozného bych nikdy nepřebrala. Takhle udělaná nová silnice je opravdu velká ostuda," uvedla v diskusi na stránkách Blanenského deníku Rovnost, který se nedávno tomuto tématu věnoval, čtenářka, která se podepsala jako Kathie.

Nerovnosti si všimli i silničáři, kteří nechali v Poříčí udělat měření. „Podle předběžných výsledků to není zcela v pořádku. V určitých úsecích jsou odchylky," řekla vedoucí technickosprávního úseku blanenské pobočky Správy a údržby silnic Jihomoravského kraje, která dělala výběrové řízení na dodavatele, stavby, Eva Zouharová.

Měření dělala stavební firma Imos z Brna, která zároveň celý průtah opravuje. „Nejdříve jsme oslovili odborníky z Vysokého učení technického, ale na naši objednávku nereagovali. Proto jsme se obrátili na Imos. Určitě ale nejde o střet zájmů, protože nedělají živiční vrstvy," upozornila Zouharová.

I proto podle ní Poříčí opravovala subdodavatelská společnost STRABAG, konkrétně její olomoucká pobočka. „Celou stavbu předáme do konce září a do té doby uděláme nezbytné opravy nerovností, které tam vznikly. Z našich dosavadních měření vyplývá, že nejde o problémy většího rozsahu," sdělila mluvčí společnosti Edita Novotná.

Vedoucí laboratoří Imosu Jiří Babáček, který měření šéfoval, potvrdil, že se v Poříčí objevilo několik nerovností, které překračují povolené normy. „Je to komplikace. Ještě musíme udělat kontrolní zkoušky a vydat závěrečnou zprávu. Měření jsme dělali na zhutněných asfaltových vrstvách, kde nás zajímala jejich tloušťka, míra zhutnění a mezerovitost. Na krytu vozovky, tedy její obrusné vrstvě, jsme měřili podélnou příční nerovnost," vysvětlil Jiří Babáček.

Podle Zouharové tak budou muset dát stavaři všechno do pořádku na své náklady. „O tom, jak vysoké budou, je ještě předčasné mluvit. O všem budeme jednat. Oficiální výsledky měření očekáváme příští týden," nastínila Zouharová.

Zouharová se domnívá, že za problém mohou dělníci. „Stavaři možná neměli asfaltovou směs dostatečně teplou. Když zchladne, nejde již pak zhutnit," sdělila vedoucí technickosprávního úseku s tím, oprava osmisetmetrového úseku ulice Poříčí přišla na čtrnáct milionů korun bez DPH.

Komplikace se vyskytly i v rekonstruované ulici Svitavské. Tentokrát s kanalizací. U areálu bývalého Adastu se k ní zatím nikdo nehlásí. „Budeme ji muset udělat na vlastní náklady a pak budeme hledat vlastníka, po kterém je budeme požadovat zpátky," uvedla Zouharová.

Dělníkům komplikuje ve Svitavské práci také skála. Jedná se o skalní masiv pod úrovní silnice v délce asi dvě stě metrů. „Práce jsou tam nyní pozastavené. Čekáme na to, až projektant navrhne nejschůdnější řešení," řekl stavbyvedoucí Marek Bartoník. Úsek Svitavská se podle něj tak prodraží. Také kvůli kanalizaci. V průběhu prací vyšlo najevo, že je zastaralá na několika místech. Některé její části totiž nebyly zaznamenané v projektové dokumentaci. „Konkrétní čísla ale budou známá, až vše dokončíme. U Adastu budeme muset udělat zcela novou kanalizaci a například u Správy jeskyní Moravského krasu nové kanalizační přípojky," nastínil Bartoník.

Dělníci ještě musejí opravit celou levou polovinu Svitavské. „Příští týden také zahájíme práce na novém kruhovém objezdu u Hotelu Macocha. Uděláme první velkou kanalizační šachtu, následně kruháč a uliční vpusti. Ty budeme dělat i v úseku od kruhového objezdu a ulicích Smetanova a Mahenova," doplnil Bartoník. Průtah Blanskem má být opravený do konce září. Původně měl stát sedmdesát milionů korun.