Peschl tvrdí, že vlastní auto zatím nepotřebuje. „Obejdu se i bez něj. Alespoň nemusím hledat místo k parkování. Taxislužby jsou levné. Kdybych jezdil autem, vyšlo by mě to stejně, ne-li dráž," míní.

Na základě loňské novely zákona o silniční dopravě již nemusejí taxikáři skládat zkoušky z odborné způsobilosti. Proto jich přibývá. Potvrdil to Michal Knecht z blanenského odboru vnitřních věcí.

Nyní tak podle něj na území blanenského úřadu s rozšířenou působností působí třicet dopravců a sto padesát pět řidičů. Na silnicích je lze potkat v pětapadesáti autech. „Počet taxikářů postupně narůstá. Dříve za ně zodpovídal dopravce, dnes zodpovídají pouze sami za sebe. Aby mohli vykonávat tuto profesi, postačí jim k tomu řidičské oprávnění. Nesmějí mít ale v posledních třech letech zákaz řízení z důvodu alkoholu nebo se dopustit nějakého trestného činu," vysvětlil Knecht.

Nováčky zrovna nevítají

Někteří taxikáři ale v této změně přínos nevidí. „Je to špatně, když ten, kdo dostane řidičák, může hned začít rozvážet lidi. Myslím, že na to musí být člověk alespoň trochu vyježděný. Přece jenom je to veřejná služba. Ani řidičem autobusu se nestanete hned," podělil se o svůj názor jeden z řidičů Taxi Florenti, který si nepřál zveřejnit své jméno.

Ten se také obává ještě většího nárůstu konkurence. „Už jsme museli zlevňovat. Například po Boskovicích jezdíme za devětatřicet korun. Zákazník jinak zaplatí přibližně od dvaceti do dvaadvaceti korun za kilometr. Myslím, že s cenami již nelze jít dolů. A ten, kdo to udělá, brzy skončí," míní taxikář.

Už teď je podle něj těžké uživit se. „Hodně taxikářů to má jako brigádu. Někteří jsou v důchodu nebo na úřadě práce," popsal řidič Taxi Florenti.

Jiný pohled na situaci má taxikář Stanislav, který pracuje u taxislužby Falco taxi. „Je správné, že taxikář nese sám zodpovědnost za to, jak pracuje. Je také jednodušší získat průkaz taxikáře. A pro dopravce je dnes méně náročné získat nové zaměstnance. Dříve to býval problém, protože jsme museli dělat zkoušky," přiblížil Stanislav.

I podle něj ale bude taxikářů na Blanensku přibývat. A zlevňovat příliš nejde. „Již nyní jsme jedni z nejlevnějších. Je to na hraně toho, aby to bylo ještě výdělečné. Například po Blansku jezdíme za devětatřicet korun, kilometr stojí dvacet korun. Konkurence se ale neobávám, protože máme stálou klientelu," zhodnotil taxikář.