Existují tři možné varianty, kudy obchvat vést. Do konce roku má být hotové jejich posouzení. Všechny varianty jsou však značně drahé. Stavba první navrhované trasy vychází zhruba na sto třicet milionů korun, druhá má stát 155 milionů. Nejlevnější je třetí možnost, za níž město zaplatí osmdesát milionů korun bez daně.

Město se proto s žádostí o pomoc obrátilo na Jihomoravský kraj. „Podle stanoviska krajského odboru dopravy se dá obchvat města ekonomicky těžko obhájit, kvůli nízké intenzitě tranzitní dopravy. O možnosti spolufinancování se dosud nejednalo,“ sdělil k současné situaci vedoucí odboru rozvoje a investic boskovické radnice Petr Zouhar.

O variantách
1.varianta: Má být dlouhá 2,9 kilometru a stát 131 milionů korun.

2.varianta: Její délka je 3,8 kilometru a cena 155 milionů korun.

3. varianta: Je nejkratší a využívá úseků prvních dvou variant. Náklady na její stavbu činí 80 milionů korun.

Město se přesto obchvatem zabývá. „Do konce roku bude zpracované posouzení variant s novými údaji směrového průzkumu dopravy ve městě, které zpracovali odborníci z Vysokého učení technického v Brně,“ řekl Zouhar.

Za nejpravděpodobnější považuje kombinaci druhé a třetí varianty. U lidí má podle něj největší podporu druhý návrh, který počítá s vedením obchvatu přes průmyslovou zónu města. Záporem je ale jeho vysoká cena. „Boskovice si obchvat zaslouží. Jsem však skeptický. Museli bychom vykoupit spoustu soukromých pozemků. Navíc nevěřím, že by o to kraj nebo stát měl zájem. Platit ho z rozpočtu města je šílenství,“ sdělil názor opoziční zastupitel Jaroslav Dohnálek.

Vedení města i opozice se shodují, že nejlepší řešení by byla stavba dálnice D43 nebo rychlostní silnice R43. „Žádný obchvat bychom nepotřebovali, kdyby existovala rychlostní silnice,“ řekla boskovická starostka Hana Nedomová na nedávné besedě o dopravě, která se konala v Černé Hoře.

Ilustrační foto.
Uber může v Brně opět jezdit. Soud zrušil předběžné opatření