„Občas tudy jedu a ten přejezd je v naprosto zoufalém stavu. Člověk přes něj musí jet úplně krokem, aby si nerozbil auto. Myslím, že i ostatní řidiči budou rádi, až toto problémové místo zmizí,“ řekl Petr Novotný z Blanska.

Přelom května a června. V tomto termínu má začít demolice. Po vytrhání kolejí silničáři v této lokalitě položí nový asfalt na zhruba půlkilometrovém úseku silnice. Od křižovatky na Skalní mlýn až po místní část Lažánky. S dokončením prací se počítá ve druhé polovině června.

Závody ČKD Blansko zruší vlečku v Gellhornově ulici. Se třemi přejezdy a třemi kilometry kolejí. Jako první přijde letos na řadu rozbitý přejezd u slévárny Ernst Leopold.Závody ČKD Blansko zruší vlečku v Gellhornově ulici. Se třemi přejezdy a třemi kilometry kolejí. Jako první přijde letos na řadu rozbitý přejezd u slévárny Ernst Leopold.Zdroj: Deník/Jan CharvátOdstranění stavby dráhy už před časem povolil Drážní úřad. Stejně jako další dva přejezdy a zhruba tři kilometry kolejí v této okrajové oblasti dvacetitisícového Blanska. Jak už Deník informoval, tyto části nepoužívané vlečky mají zmizet do konce příštího roku.

Nyní silničáři s majitelem vlečky jednají o rozsahu prací. Ten již dříve avizoval, že v jeho režii bude vytrhání starých kolejí a na silničářích pak samotná oprava silnice.

Závody ČKD Blansko zruší vlečku v Gellhornově ulici. Se třemi přejezdy a třemi kilometry kolejí. Jako první přijde letos na řadu rozbitý přejezd u slévárny Ernst Leopold.
ČKD Blansko zruší vlečku a přejezdy. Chátraly bez využití. Řidiči se radují

„Na tom, co kdo přesně udělá, ještě nepanuje úplná shoda. Aktuálně to řešíme s majitelem vlečky. Věřím, že najdeme rozumný kompromis. Tento úsek krajské silnice není pro řidiče komfortní a bezpečný,“ uvedl ve čtvrtek za Správu a údržbu silnic šéf severní oblasti Miloš Bažant.

Silnice má být v době opravy povrchu částečně průjezdná. Přejezdy bývalé vlečky patřily společnosti ČKD Blansko strojírny, která však skončila v insolvenci. Celý průmyslový areál pak v dražbě před časem získal nový majitel. Vlastníkem staveb je nyní společnost s ručením omezeným Závody ČKD Blansko.

V pátek slavnostně otevřeli nový most v Blansku.
Nový most v Blansku už slouží lidem. Stavbu za 350 milionů brzdil covid i krize

Ředitelka areálu zmíněných závodů Tereza Svobodová vzhledem k trvajícím jednáním nepovažovala za vhodné rozdělení prací blíže komentovat. „Co se týká zahájení prací na odstraňování části kolejového svršku, čekáme na připravenost zhotovitele opravy. Včetně například podmínek provozu tak, abychom se časově sladili a doba omezení byla co nejkratší,“ reagovala na dotaz redakce.

Oprava dalších úseků silnice v Gellhornově ulici přijde po vytrhání kolejí na řadu později. Letos podle všeho ne. „Neplánujeme tam velké souvislé zásahy. V jednom místě je potřeba opravit také rozbitou zeď, to už ale má návaznost na plánované budování cyklostezky kolem areálu strojíren. Tu připravuje město. Nevím, v jaké je to nyní fázi,“ dodal Bažant.

Předchozí komplikace

Starosta Blanska a zároveň krajský radní pro dopravu Jiří Crha Deníku sdělil, že o cyklostezce se v této lokalitě uvažuje až ve vzdálenějším časovém horizontu. Přednost má projekt cyklostezky z Blanska směrem k Adamovu kolem řeky Svitavy.

„Že problematické přejezdy v Gellhornově ulici zmizí, jsme rádi. O jejich odstranění jsme jednali dlouho. Město ale není majitelem a v případě předchozího vlastníka vše komplikovalo insolvenční řízení. Se silničáři je dohodnuté, že po odstranění nejproblematičtějšího přejezdu u slévárny opraví také půlkilometrový úsek silnice, který už byl dost rozbitý,“ oznámil nedávno Crha.