„Do Jedovnic jsme formuli přivezli ukázat, protože místní průmyslovka nám pomáhala s výrobou některých komponentů," řekl lídr závodního týmu Jiří Martinec.

Mezi hloučkem jedovnických studentů postával také Václav Gryc. „Jo, svezl bych se ve formuli hned. Ale asi mě za volant nepustí," usmíval se mladík. Za volant si studenti sednout mohli, ale formuli při ukázkách řídili na plácku před školou a později na školním hřišti jen členové závodního týmu.

Formuli postavili studenti strojní fakulty VUT Brno. Podle pravidel mezinárodní soutěže Formule student. Jejím cílem je postavit za rok závodní auto a pak sním absolvovat sérii závodů. „Do soutěže se zapojují univerzity z celého světa. My zatím postavili dvě auta. Závody jsme odjeli o prázdninách a teď už pracujeme na třetím prototypu formule. TU Brno Racing má asi padesát členů. Je to týmová práce," upřesnil Martinec.

Letos brněnský tým startoval na třech závodech. Na britském okruhu v Silverstone, v maďarském Györu a na trati poblíž italského městečka Varano de' Melegari. „Není to levná záležitost, bez sponzorů bychom se neobešli. Rozpočet na nové auto a závody je zhruba šedesát tisíc euro na sezonu. Z toho samotná formule přijde asi na osm set tisíc korun," dodal Martinec s tím, že formule váží zhruba dvě stě kilo. Maximální rychlost má sto dvacet kilometrů za hodinu po úpravě převodů může jet až sto šedesátkou.

Podle Martince je ovšem problém najít vhodnou plochu pro tréninkové jízdy. „Jezdíme na letiště do Drnholce a do Popic. Vstříc nám vychází také brněnský Automotodrom. Po normální silnici se s formulí jezdit nedá," uzavřel Martinec.