Mezi Brnem a Blanskem pokračuje náhradní autobusová doprava linkou xS2B ve stávajícím rozsahu a v úseku Brno-Královo Pole – Blansko linkou xS2K a 233. Ovšem s částečným omezením spojů, které v Blansku navazovaly na rychlíky a od rychlíků. „V úseku Blansko, Skalice nad Svitavou, Letovice bude zajištěna v návaznosti na náhradní dopravu Brno – Blansko vlaková doprava v motorové trakci v celodenním intervalu šedesát minut,“ upřesnil mluvčí Kordisu.

V pracovní dny v ranní a odpolední špičce dojde mezi Blanskem a Skalicí nad Svitavou u vybraných spojů náhradní dopravy linky xS2B Brno – Blansko k prodloužení přes Rájec-Jestřebí až do Skalice. „Tak, aby půlily hodinový interval osobních vlaků v tomto úseku na půl hodiny a zajistily přípojové vazby ve Skalici na linky IDS JMK dvakrát za hodinu. Jednou od vlaku a podruhé od autobusu náhradní dopravy. Obdobně to platí i v opačném směru,“ informoval Kordis cestující.

A jak se zmíněné výluky dotknou provozu na trati ze Skalice přes Boskovice do Velkých Opatovic? Vlaky tam nahradí autobusy v hodinovém intervalu. Vlak by totiž nemohl zajistit v obou směrech těsný dojezd k navazujícím přípojům. „Rozsah dopravy mezi Boskovicemi a Velkými Opatovicemi zůstane zachován dle současně platného řádu, jen s určitou úpravou časových poloh autobusů náhradní dopravy,“ doplnil Havlík.

Autobusy nahradí osobní vlaky také v úseku mezi Svitavami a Letovicemi. V prvním červnovém týdnu se pak dělníci pustí do práce také v úseku mezi Blanskem a Rájcem-Jestřebí. „Všechny osobní vlaky nahradí v dotčeném úseku autobusy prodloužením vybraných návazných spojů linek xS2B a xS2K z Brna přes Blansko do Rájce-Jestřebí a opačně s přestupem mezi autobusy a vlaky v Rájci-Jestřebí. Tato výluka souvisí se stavbou nového silničního nadjezdu v Blansku a bude se ještě opakovat první týden v srpnu,“ stojí na webu Kordisu.