Původně počítali s celkovými náklady 132 milionů bez daně. Z toho zhruba 106 milionů na stavební část. To byl limit, který loni schválila Centrální komise Ministerstva dopravy. „Byly podány tři nabídky, všechny ovšem předpokládanou cenu výrazně překročily. Nejnižší z nabídek činila více než 149 milionů korun. Správa železnic tedy zadávací řízení zrušila,“ řekla Deníku Rovnost mluvčí Správy železnic Nela Friebová.

Podle ní analýza nabídkových cen ukázala, že k největšímu rozdílu mezi sborníkovými a nabídkovými cenami došlo u technologických objektů. Právě ty projekt ve velké míře obsahuje. „Přistoupili jsme k opakovanému zadání tendru na zhotovitele s předpokládanou hodnotou stanovenou 142 milionů korun. Stanovený postup je v souladu jak s interními předpisy Správy železnic a Ministerstva dopravy, tak i se zákonem o zadávání veřejných zakázek,“ doplnila mluvčí.

Filip Vítek kandiduje do senátních voleb na Blanensku za Piráty.
Pirát Vítek zkoušel na K4 své limity. Další výzvou je Senát. Víme proč

Podchod vznikne v místech přejezdu se závorami do lokality Staré Blansko. Ten železničáři zruší. Stavební práce mají trvat jedenáct měsíců a dělníci přitom využijí roční výluky na trati mezi Brnem a Blanskem. Původní objekt čekárny s pokladnou ve stanici Blansko město půjde k zemi a nahradí ho nové parkoviště. U výstupu z podchodu dělníci vybudují toalety, nástupiště dostanou přístřešky pro cestující. „Město se bude spolupodílet pouze na budování obslužných staveb. V tomto případě parkoviště u budoucí zastávky. Konkrétní spoluúčast města i její výše budou řešeny až po výběru zhotovitele. Nepředpokládáme ale, že by měly být vyšší než řádově jednotky milionů korun,“ uvedla mluvčí blanenské radnice Pavla Komárková.

Lidé se na Staré Blansko po uzavření zmíněného železničního přejezdu dostanou autem po novém silničním mostě přes řeku Svitavu za 265 milionů korun. Ten už staví o několik set metrů dál. Hotový má být letos na podzim. Podle řady řidičů se po výstavbě mostu uleví dopravě na průtahu městem, kterou blokoval zejména železniční přejezd ve stanici Blansko město. Kvůli hustému provozu na trati tam řidiči stály u spuštěných závor. „Nový silniční most by problém s dopravou na Staré Blansko a potažmo i na průtahu městem měl vyřešit. Já si pamatuji, že nám o jeho stavbě už vykládali ve škole někdy v šedesátých letech. Na průtahu oceňuji i nové kruhové objezdy, ty za mě pomohly hodně a jsou dobrým řešením,“ řekl nedávno Deníku Rovnost Zdeněk Šimša z Doubravice nad Svitavou.