Také představitelé Jihomoravského kraje nesouhlasí. „Proti zpoplatnění silnice I/43 z Brna na Svitavy po hranice kraje a úseku z Holubic do Slavkova jsme se ohradili. Při cestách lze využít několik objízdných tras patřících kraji, který však výnos z mýta nemá. Nyní čekáme na odpověď ministerstva,“ uvedla mluvčí kraje Monika Brindzáková.

O rozšíření placení mýtného rozhodli podle mluvčí ministerstva dopravy Lenky Rezkové koaliční poslanci. „Sociální demokraté prosazovali rozšíření mýta na všechny silnice I. třídy. Výsledných zhruba devět set kilometrů je kompromis. Se zástupci krajů i Svazem měst a obcí budeme jednat,“ řekla.

Vláda rozšíří mýto o 900 kilometrů:
- V seznamu zpoplatněných úseků na silnicích I. třídy jsou stávající silnice i zcela nové. Poslanci plánují zpoplatnit celkem 1102,3 kilometrů, dosud je to zhruba dvě stě.
- V Jihomoravském kraji se to týká úseků Brno-Svitavy (I/43), Pohořelice-Mikulov (I/52), Holubice-Rovné (I/50) a Brno-Rajhrad (I/52).
- Další změnou je, že za palubní jednotku budou muset dopravci nově platit vratnou kauci 2468 korun, dosud se platí 1550.

Zaměstnanci ministerstva dopravy, Asociace krajů a Svazu měst a obcí vytvoří společnou skupinu, která se zaměří na případné odškodnění a řešení problémů. „Zaměříme se na možný přesun tranzitní dopravy na nezpoplatněné silnice I. třídy a pokusíme se zamezit objíždění placených úseků po silnicích II. a III. třídy,“ konstatoval předseda Svazu měst a obcí a starosta Kyjova na Hodonínsku František Lukl.

Starosta Boskovic Jaroslav Dohnálek obavy přesto má. „Řidiči se mohou placené I/43 na Svitavy vyhnout objížděním přes Boskovice. Cestu si sice moc nezkrátí, ale stát se to může. Považuji tohle rozhodnutí za málo odpovědné a nesouhlasím s ním,“ poznamenal.

Podle Kubáta je pro dopravce důležitější ušetřit čas než peníze. „Záleží to ale na dopravci. My chceme raději jezdit po lepší silnici, než objíždět vesnice,“ míní.

Objíždět placené úseky je podle ředitele dopravní firmy MOSS logistics Petra Šťastného nesmysl. „Zatímco objízdná trasa dálnice je pro kamiony právě silnice I. třídy, objet silnici I. třídy bývá s velkým autem nebezpečné a zdlouhavé. Už cesta z Brna do Svitav je noční můra. Případné rozšíření mýta se promítne do ceny našich služeb,“ podotknul.