Jak už Deník informoval, řidiči tvrdili, že značení před řadou několika desítek garáží způsobí vážné kolize. Podle svých slov tam budou mít problém vjet i vyjet z garáží nebo projet zúženým místem kolem odstavených aut. K tomu nakonec nedojde.

Mluvčí blanenské radnice Pavla Komárková v úterý uvedla, že najatá firma provedla značení nepřesně a nepatrně ho posunula. V projektu mělo jinak šikmé stání splňovat všechny parametry. Nyní se úředníci rozhodli, že nechají u zdi pod vlakovou stanicí vyznačit podélné stání. Tak tam totiž auta parkovala dosud.

Se stavbou lávky u Obchodního centra Poříčí přes řeku Svitavu Blansko vyčkává. Snaží se o dotaci.
Se stavbou lávky u Obchodního centra Poříčí Blansko vyčkává. Snaží se o dotaci

„I když projekt šikmého stání podle nás splňoval všechny normy, rozhodli jsme se vyjít vstříc řidičům a lidem, kteří tam parkují v garážích. Původně se v rámci reklamace zvažovalo jen přeznačení. Stání se měla více zešikmit, jak bylo naplánováno. Nakonec se rozhodlo, že se tam vyznačí podélné stání,“ řekla Deníku mluvčí.

S touto variantou také Blanenští zpočátku počítali, ale nakonec se rozhodli zvolit šikmé stání. To místní tvrdě zkritizovali. Podle informací z dopravního inspektorátu však šikmé stání policisté neměli vůbec na stole a nepřipomínkovali ho.

„Projekt na šikmé stání nebyl předložen na vyjádření policejnímu dopravnímu inspektorátu v Blansku. Toto řešení mělo být zpracováno autorizovanou osobou, aby parkování (parkovací stání) i komunikace následně odpovídaly platným předpisům,“ sdělila komisařka blanenského dopravního inspektorátu Natalie Juráňová.

Nové parkování u vlakové zastávky v BlanskuNové parkování u vlakové zastávky v BlanskuZdroj: Deník/Jan Charvát

O tom, že se na tomto místě bude parkovat šikmo, měli rozhodnout úředníci z odboru stavebního úřadu veřejnou vyhláškou v polovině února, kdy navrhli místní úpravu provozu. Jeden z motoristů, který má v lokalitě garáž, Deníku řekl, že u šikmého stání vidí problém i s bezpečností aut parkujících u zdi.

„Takto vyznačená parkovací místa končí v odvodňovacím kanálu, pak je hned zeď. Už vidím, jak sem někdo couvá, skončí jedním kolem v kanálu a odře si auto. Navíc, jak sem auta budou najíždět a otáčet se? Ve dvou místech bude velké zúžení a riziko kolizí," zlobil se muž, jenž si přál zůstat v anonymitě. Redakce jeho jméno ale zná.

Most v Blansku. Slavnostně ho otevřeli na jaře před rokem.
VIDEO: Stavba Jihomoravského kraje 2023. Vítězem je přemostění v Blansku

Nad překvapivým rozhodnutím kroutil hlavou. „Nechápu, proč se neudělalo podélné stání, podobně jak se tady parkovalo doteď. Za mě je tahle podoba šikmého stání nefunkční paskvil a partyzánština blanenských úředníků. Vůbec nechápu, jak tohle mohl někdo vymyslet a pak hlavně povolit,“ dodal muž.

K přeznačení na podélné stání dojde ve středu a do pátku se budou na dalších místech ve městě instalovat v ostatních placených zónách nové parkovací automaty. Zmíněná zastávka patří do zóny číslo dvě podobně jako parkoviště u vlakového nádraží. Za celodenní stání tam řidiči nyní zaplatí deset korun.

„Nový systém placeného stání začne v zóně dvě fungovat od soboty. Zóny jedna a tři jsou zpoplatněné jen v pracovní dny, takže tam za stání řidiči budou platit až od pondělí. Pro invalidy se nic nemění. Na vyhrazených místech budou mít ve všech zpoplatněných zónách stání zdarma jako dosud,“ doplnila mluvčí města Komárková.