Společnost Kordis totiž v těchto dnech zavádí systém, který sleduje aktuální polohu autobusů.
Nově jsou na Blanensku umístěny čtyři informační panely. Dva na autobusovém nádraží v Blansku a po jednom v Jedovnicích a Boskovicích. Přibýt by měly v dalších přestupních uzlech, například v Žernovníku.
„Chceme, aby cestující byli lépe informováni, a díky centrálnímu dispečinku také zaručit návaznost spojů, pokud dojde ke zpoždění,“ řekl ředitel Kordisu Jaromír Holec.
Za deset miliónů korun z Evropské unie mají i autobusy na Blanensku nové moduly pro sledování polohy. V přestupních uzlech pak byly namontovány elektronické informační panely. „Modul komunikuje pomocí GPS navigace s dispečinkem. Udá polohu autobusu a počítačový software zjistí zpoždění. Reálný čas pak naběhne na informačních panelech,“ uvedl Holec s tím, že projekt je zatím ve zkušebním provozu.
„Právě se dívám, co to je za novinku. Když to bude ukazovat zpoždění, tak je to určitě užitečná věc,“ poznamenala na blanenském nádraží Veronika Přikrylová.
Systém je propojený i s dispečinkem Českých drah a brněnským dopravním dispečinkem.
Novinku vítají i sami dopravci. „Už se na to těším. Návaznosti autobusů se nám ale i nyní většinou daří dodržovat, spojení řidičů s centrálním dispečinkem je zatím zajištěno pomocí mobilních telefonů,“ uvedl Zdeněk Bártl, ředitel společnosti BODOS bus.