Před spuštěním nového webu stála blanenská radnice před rozhodnutím, jestli povolí lidem komentování článků. „Chtěli jsme se ale pokud možno vyhnout klasickému diskuznímu fóru. To jsme provozovali dřív, ale lidé jej využívali pouze k osobnímu osočování, které se nedrželo tématu a ostatní pochopitelně nezajímalo. Nadávky můžou ventilovat jinde, možností je na internetu dost," připomněl tajemník blanenské radnice Josef Kupčík.

Volba přímých otázek a odpovědí se podle něj ukázala jako správná. „Rozhodně splnila svůj účel. Reagujeme na všechny podněty, i na ty anonymní. Vede nás k tomu jejich úroveň, která je až na naprosté výjimky věcná. Z toho máme velkou radost. Pouze nesmyslné vulgarity naši webmasteři okamžitě mažou," sdělil Kupčík.

Na odpověď lidé čekají maximálně třicet dní. „Když to jde, reagujeme obratem. Občas se ale objeví složitější podnět. Abychom se mohli správně vyjádřit, zjišťujeme nejprve všechny důležité informace. Proto to někdy trochu trvá," vysvětlil tajemník blanenské radnice.

Přístup do databáze došlých otázek mají vedoucí všech odborů spadajících pod blanenský městský úřad. „Zvykli si na to a poctivě nové příspěvky sledují. Když je sporné, komu je nějaká otázka určená, rozhodnu o tom já. Takto se například stalo, že budoucnost hotelu Dukla se rozhodl tazateli přiblížit pan starosta," dodal Kupčík.