Úsek mezi Adamovem a Blanskem mají dělníci opravit mezi lety 2021 až 2023 a náklady železničáři odhadují přes tři miliardy korun. „Jedná se o rekonstrukci železničního svršku, odvodnění a stabilizaci skalních svahů v okolí trati. Dělníci opraví také tři tunely,“ řekl Rovnosti mluvčí Správy železniční dopravní cesty Marek Illiaš. Vše je podle něj zatím ve stádiu příprav.

V úseku železničáři současně nachystali rozsáhlé úpravy například adamovského nádraží a tamní zastávky. Přístup ke kolejišti bude bezbariérový. Přibudou také protihlukové stěny. „Vyjednali jsme i rozšíření podjezdu pod tratí do sídliště Ptačina. Průjezd je v současnosti možný jen jedním směrem. Podjezd se rozšíří a zvýší. Projedou tam pak dvě auta zároveň,“ uvedl adamovský starosta Roman Pilát.

Rozsáhlých úprav se mají dočkat také nádraží v Rájci-Jestřebí a v Letovicích. Oprava úseku z brněnských Maloměřic do Adamova má stát podle odhadů přes 3,2 miliardy korun. „Kompletní rekonstrukce se dočkají zastávky v Bílovicích a Babicích nad Svitavou, mostní konstrukce, čtyři tunely a opěrné zdi. Úpravy se dotknou i více než kilometru a půl přilehlých skalních masivů,“ vypočetl Illiaš.

Dodal, že zmíněné úseky byly na konci životnosti a jejich modernizací dojde ke zvýšení traťové rychlosti, ale především k vyšší bezpečnosti drážní dopravy. Bližší informace o výlukách během rozsáhlé a dlouhé rekonstrukce však zatím nejsou podle něj na pořadu dne. „Při těchto stavbách se většinou zachová jednokolejný provoz, kdy na druhé koleji probíhá stavba. Některé spoje budou odřeknuty a některé nahrazeny autobusy. Výlukový jízdní řád projednáme s dopravci a krajem zhruba rok před zahájením stavby,“ dodal mluvčí. Už nyní se ale mluví o tom, že v roce 2022 by mezi Blanskem a Brnem neměly několik měsíců jezdit vlaky vůbec. Omezeného provozu na trati chtějí využít v okresním Blansku a zkoordinovat se železničáři v tomto termínu stavbu silničního mostu na Staré Blansko.