A práce postupují bleskovým tempem. Opravované úseky mají za týden už zase zcela jinou podobu. „Zmíněnou rekonstrukci jsem chtěl detailně zachytit. Odkrývá se při ní spousta unikátních záběrů, které se už nebudou opakovat. K vidění je také nevšední technika,“ říká nadšenec, který už má v archivu stovky snímků a našlapanou pěknou řádku kilometrů.

K železnici má blízko, protože už v dětství u nich doma bzučely otcovy modely vláčků. Další příbuzný pak pracoval na železničním stavitelství. Bezdíček, který je ve sportovní komunitě na Blanensku známý jako trenér cyklistiky a pohyboval se i v atletice, před rokem na sociální síti založil skupinu Železniční trať Moravského Švýcarska, Brno – Blansko až Česká Třebová. Snímky a videi je plní fandové železnice z celé republiky. Stránky sledují i v zahraničí.

Na trati jsou v těchto dnech k vidění také historické lokomotivy, které pomáhají s transportem těžké techniky.
Rekonstrukce koridoru u Adamova: pomáhají i historické lokomotivy, podívejte se

„Zmíněná trať si pozornost určitě zaslouží. Funguje přes sto sedmdesát let a je klíčovou součástí našeho regionu,“ dodává muž.

Fotografování vlaků, železničních panoramat, techniky a rekonstrukce koridoru je pro něj prý příjemný relax. Ale nikdy při něm nezapomíná na bezpečnost. „V místech rekonstrukce se pohybuji výhradě o víkendech, kdy se na části úseků nepracuje. Případně se domlouvám se stavaři. Když není možné, přiblížit se blíž, fotím z dálky,“ zdůrazňuje.

Rekonstrukce železniční trati Brno - Česká Třebová v letech 1996 až 1998. Na snímcích Adamov na Blanensku a jeho okolí.
Mezi Brnem a Blanskem jen autobusem: připomeňte si poslední modernizaci koridoru

Mrzí ho, že na fotoaparát nezaznamenal podobnou rekonstrukci ve stejném úseku, která se odehrála ve druhé polovině devadesátých let. Z tohoto období poskytl Deníku Rovnost řadu historických snímků Petr Štefek z Ostravy.