„Velmi se těším, že budeme mít konečně nové silnice a kanalizaci. Bydlíme u mostu. A příšerně nám pod okny duní auta. Už se to nedá vydržet. Dělníci pracují od jara, ale výsledky jejich práce nejsou vidět," vylíčila čtyřiaosmdesátiletá Věra Mokrá.

Že opravy příliš nepokročily, si myslí i Hana Ondráčková. „Vše je stále rozkopané, prostě na mrtvém bodě. Máme obavy, že to do zimy nestihnou dokončit. Lidem už dochází trpělivost," popsala Ondráčková.

Opravy pijí krev i některým lidem, kteří jedou přes Lažánky autobusem. Na každém z několika semaforů totiž všechna vozidla musejí čekat čtyři minuty. A někdy tak cestující nestíhají další přípoje, třeba vlak do Boskovic či Brna. „Občas si lidé stěžují, ptají se nás, proč tomu tak je. My s tím bohužel nic nenaděláme. Těm, kteří chtějí mít jistotu, že jim další spoj neujede, mohu jedině poradit, aby cestovali o něco dříve. Všichni to musíme nějak vydržet, dopravu tam nelze urychlit," vysvětlil náměstek pro osobní dopravu společnosti ČAD Blansko Richard Maňoušek.

Čekání v koloně

Řidičům osobních aut, které Blanenský deník Rovnost v Lažánkách oslovil, opravy nepřekážejí. „Vím, že průtah je potřeba udělat a zpoždění na semaforech není nějak velké," řekl Jindřich Tejkl.

Podobně to vidí i Štefan Popelka. „Rekonstrukce mi nevadí vůbec, musejí to udělat. Jezdím tudy pravidelně," řekl Popelka.

Jeden z řidičů, který zamířil do Lažánek z Jedovnic, přiznal, že ho práce trochu zdržují. „Na druhou stranu mě baví sledovat, jak práce pokračují," řekl muž, který si nepřál zveřejnit své jméno.

Vedoucí Správy a údržby silnic Jihomoravského kraje Miloš Bažant ubezpečil, že práce postupují podle plánu. „Rekonstrukce má podle smlouvy o dílo skončit třicátého listopadu. V průběhu oprav jsme zjistili, že kanalizace je ve velmi špatném stavu a budeme ji muset rekonstruovat. Proto je silnice hodně rozkopaná" uvedl Bažant.

Podle vedoucí technicko-správního úseku Správy a údržby silnic Evy Zouharové ale práce šlo urychlit. „Kdyby byly Lažánky pro veškerou dopravu uzavřené, vše by šlo mnohem rychleji. Tím bychom však omezili integrovanou dopravu," přiblížila Zouharová.