Na špatný stav opěrné zdi upozornila před časem úředníky také protipovodňová komise z Boskovic. „Při pravidelné každoroční prohlídce koryt jsme kontrolovali i zmíněný úsek u potoka Úmoří v Drnovicích. Zeď už je hodně vydrolená," řekl tajemník komise Petr Novák.

Šéf blanenských silničářů Miloš Bažant uvedl, že o problému vědí. Na opravu zdi si však podle něj budou muset Drnovičtí počkat. Jak dlouho, není jisté. „O tom, že je zeď ve špatném stavu, víme. Ale bezprostřední nebezpečí tam zatím nikomu nehrozí. Zeď je sice na řadě míst vydrolená, ale vozovka není popraskaná ani se nikde nepropadá. Chystáme se na opravu udělat projekt, ale letos to ještě nebude. Přednost mají jiná místa," řekl Bažant.

To se však Ducháčkovi nelíbí. „Připadne mi, že obec s tisícovkou lidí nikoho moc nezajímá. Nedávno při jednání se zástupci Ředitelství silnic a dálnic byla na stole varianta, že se zaslepí odbočka ze státní silnice I/43 do Drnovic i do Skalice. Rozbitou opěrnou zeď také nikdo neřeší, nevím, co si o tom mám myslet," dodal.

Podobně jsou na tom i řidiči, kteří jezdí autem z Adamova do Brna. Kolem řeky Svitavy přes Bílovice nad Svitavou. Kousek za adamovskou čistírnou odpadních vod je na řadě míst vydrolená krajnice, chybí svodidla a opěrné zdi jsou poškozené.

Za krajnicí je přitom několikametrový sráz do řeky. Na nejpoškozenějších místech rozmístili silničáři výstražné značky. „Jezdím tudy autem denně a některé úseky jsou opravdu nebezpečné. Na nejhorších místech, kde chybí kus silnice, jsou sice značky, ale stejně se to pod autem může propadnout kdekoliv jinde," říká Miroslav Svědínek z Adamova. Myslí si, že silnice a most měly být opravené už dávno.

Podle silničáře Miloše Bažanta se v nejbližší době s opravou poškozených zdí a krajnic v tomto úseku nepočítá. „Před několika lety se část opěrných zdí opravila. Další místa zatím nejsou v plánu. Mezi Adamovem a Bílovicemi se však zanedlouho začne stavět nový most," uvedl Bažant.

Nahradí provizorní most, který tam stojí už od druhé světové války a je v havarijním stavu. „Řešíme smlouvy ohledně pozemků. Mělo by se začít stavět letos. Nejpozději příští rok, kdy má být most hotový," dodal šéf blanenských silničářů. Náklady na stavbu mostu odhadují silničáři na šestadvacet milionů bez daně. Stavba má trvat čtyři až pět měsíců.

Jednou z nejnáročnějších letošních oprav na Blanensku bude rekonstrukce průtahu v letovické části Podolí. Začít má v květnu. Kromě silnice je tam ve velmi špatném stavu i most. „Je podepřený a autobusy po něm jezdí doslova krokem. Bude potřeba postavit zcela nový. Kraj bude opravu platit mimo jiné z přebytku rozpočtu. Loni na ni nezbyly již peníze," popsal rozbitý úsek ředitel Správy a údržby silnic Jihomoravského kraje Jan Zouhar. Opravy mají stát šestnáct milionů.