Snímky a videi je plní fandové železnice z celé republiky. Stránky sledují i v zahraničí. Snímky nezištně poskytuje také redakci Deníku. „Práce na železnici postupují velmi rychle a krajina se mění k nepoznání. Největší bomba pro mě bylo skládání a přesun mostů poblíž Adamova. Složit takový kolos na místě se segmentů, klobouk dolů. Z mostů se stává nová dominanta údolí řeky Svitavy i tratě. Zásadním způsobem se také změnilo nádraží v Adamově,“ říká nadšenec.

Nový silniční most přes řeku Svitavu a železniční trať v Blansku.
Nový most v centru Blanska: vysunou ho zřejmě koncem týdne a v noci

Správa železnic připravuje na první zářijovou sobotu komentovanou prohlídku opraveného tunelu číslo 8/2. Na ni se musí zájemci předem zaregistrovat. „Součástí programu je komentovaná prohlídka tunelu a kvíz o ceny,“ lákají na akci železničáři.

Nový novohradský tunel má v průměru necelých osm metrů a je dlouhý přes 556 metrů. Vede katastrem obce Olomučany na Blanensku a má označení Blanenský tunel číslo 8/2. Průzkumnou štolu začali dělníci razit v roce 1988, ražba tunelu pak začala prstencovou metodou v únoru 1990. Do provozu jej železničáři uvedli 19. listopadu 1992. Nyní ho dělníci při rekonstrukci koridoru rozšířili.