„Proč dávno nespíte a kolik je vám let? Vždyť vy máte záda na rozsypání!“ Slyšela údajně v noci před vánočními svátky devětapadesátiletá žena z vesničky u Blanska z úst sloužícího lékaře. Žena, která si nepřála zveřejnit jméno, popsala svůj zážitek v dopise redakci Blanenského Deníku. „Od večera jsem měla problémy s dýcháním. Obrovská bolest mi vystřelovala dolů pod žebra a do levé ruky. Velmi špatně se mi dýchalo,“ sdělila pacientka.

Do nemocnice ji doprovodil její manžel. „Bylo dost pozdě a stále měla problémy. Myslel jsem, že jde o infarkt,“ řekl muž a dodal, že žena přes pyžamo přehodila kabát a jeli. „Měla jsem strach, můj tatínek i strýc umřeli na infarkt, máme to v rodině,“ vysvětlila pacientka. Podle jejího manžela je po desáté hodině odkázali na oddělení interny. „Tam nám otevřela sestra. Ptal jsem se, jestli mám jít dovnitř se ženou, ale měl jsem počkat venku. Co se dělo za dveřmi, nevím,“ řekl. Zatímco práci sestry pacientka ocenila, z lékaře byla v šoku. „Ani si mě neposlechl a křičel od stolu. Sestřičky se radši uklidily,“ tvrdí žena.

Ředitel Nemocnice Blansko Milan Klusák už stížnost vyšetřil. Vedení nemocnice mrzí, že si nespokojená pacientka nestěžovala přímo jim. „V době ošetření byla přítomna pouze jedna sestra, nikoli více sester. Ta uvedla, že opustila ošetřovnu ne více než na jednu minutu, neboť musela do skladu pro zdravotnický materiál nezbytný k ošetření pacientky,“ uvedl ředitel Klusák. Podle sestry, jejíž stanovisko má ředitel k dispozici, ošetřující lékař mluvil hlasitě, ale klidně.

Vzniklou situaci mezi ním a ženou nevnímala jako útok na pacientku. Z vyjádření lékaře podle Klusáka vyplynulo, že se jen při komunikaci se ženou snažil o odlehčení situace, zejména s ohledem na její zdravotní stav a rozrušenost. Za nepochopení svých slov by se stěžovatelce rád omluvil. „Lékař se věnoval pacientce na odborné úrovni, zhodnotil provedená vyšetření, stanovil závěr a poskytl i okamžitou léčbu injekcí analgetik,“ uvedl na základě svých zjištění ředitel nemocnice. Stěžovatelka je ale rozhořčená. „Lepší zemřít, než se dostat k takovému lékaři. Jde mi jen o to, aby se choval aspoň trochu slušně,“ míní.

Podle viceprezidenta Svazu pacientů České republiky Josefa Mrázka si pacienti na chování lékařů stěžují často. „Pacienti by se měli obrátit na lékařskou komoru nebo krajskou radu. Ti se ale zastávají lékařů. Nejúčinnější je takové chování reklamovat přímo na pracovišti, tedy u ředitele nemocnice,“ poradil.