Řidiči, kteří jedou po státní silnici I/43, musí například u Letovic sundat nohu z plynu. Značky je totiž upozorňují, že vjeli do místní části Letovic Zboněk a tudíž musí zpomalit na padesát kilometrů v hodině. A to i přesto, že blízko silnice nejsou žádné domy. Míst, kde dopravní značky působí poněkud nelogicky, je na Blanensku řada.

Považujete některé dopravní značky na Blanensku za zbytečné? Posílejte svoje tipy na e–mail: policieblansko@seznam.cz nebo redakce.blanensky@denik.cz

Například řidiče Vladimíra Vaňka zaráží značka zákazu zastavení na Svitavské ulici v Blansku v úseku od lázní směrem ke Kauflandu. „Tato značka je tam od té doby, co tudy vedla objížďka kvůli uzavírkám na tahu Brno-Svitavy, což je už několik let. Silnice je tam přitom dost široká, s odstavným pruhem a není důvod, proč by tam nebylo možné zastavit,“ míní Vaněk, který po silnicích Blanenska jezdí téměř denně už třicet let.

Podle něj tak hlavně řidiči nákladních aut, kteří musí po určité době dělat povinné přestávky, mají problém, kde v Blansku zastavit. Vaněk upozorňuje i na nedostaky ve směrovém značení. „Nelogické mi připadá, že v Blansku ve směru od Brna není žádná cedule s odbočkou na Jedovnice. Je tam značený jen Vyškov, ale do Vyškova z Brna přes Blansko nikdo nepojede. Řidiči, kteří to zde neznají, pak tápou. V zahraničí se stačí držet čísla silnice a dovede vás až k cíli. U nás je to horší,“ dodal řidič z povolání.Dopravní policisté na Blanensku chystají největší revizi dopravního značení za poslední léta.

Podle blanenské policejní mluvčí Ivy Šebkové navrhnou například právě zrušení značek oznamujících začátek a konec obce Zboněk na státní silnici. „Tyto značky se zpravidla umisťují na začátku nebo na konci zastavěné oblasti přilehlé k pozemní komunikaci. V tomto úseku však kvůli minimální zástavbě není důvod, aby platila pravidla provozu stanovená pro obec,“ vysvětlila Šebková s tím, že ze stejných důvodů by dopravní značky začátek a konec obce měly být přesunuty na státní silnici I/43 od podniku Letoplast blíže k centru města.

Na hlavním silničním tahu I/43 je zbytečných značek víc. Omezení na padesát kilometrů v hodině by nemuselo v budoucnu řidiče zpomalovat také například v Letovicích u firmy Letoplast a v úseku od mostku před čerpací stanicí Shell. Žádný význam už nemají ani dopravní značky stanice dopravní kontroly, které na tuto službu upozorňují u odbočky ze státní silnice na Boskovice. „Tato značka je z dřívější doby, kdy se zřizovaly stanice technické kontroly. Teď už ale všichni ví, kde stanice jsou,“ doplnila Šebková.

V Blansku by zase mohla zmizet značka zákazu zastavení před budovou učiliště v Bezručově ulici. Za kruhovým objezdem ve směru na Rájec-Jestřebí už podle policistů nemá žádný význam značka upozorňující na dvojitou zatáčku. „Dopravní situace je v těchto místech naprosto jasná, proto tam není potřeba dopravní značka,“ vysvětlila policejní mluvčí.

Policisté nyní prověřují, které značky už spíš komplikují provoz a uvítají i návrhy od lidí. „Pokud mají řidiči nějaké tipy na dopravní značení, které se jim jeví jako zbytečné, ať nám je do konce ledna pošlou,“ vyzývá Šebková.

Policisté ovšem mohou jen navrhnout, které značky by měly ze silnic zmizet. Rozhodující slovo mají odbory dopravy pověřených městských úřadů. Stanislava Králíková z odboru dopravy boskovické radnice potvrdila, že rušení dopravních značek není příliš obvyklé. „Naposledy se rušila asi před dvěma lety omezení rychlosti na čtyřicet kilometrů v hodině u přechodů pro chodce v některých obcích. O změny v dopravním značení obvykle žádají vlastníci komunikací. Většinou ale spíš chtějí nějakou značku přidat, třeba zákaz zastavení nebo snížit rychlost,“ řekla.