Po dřívějších neshodách se chtějí na jeho přestavbě dohodnout zástupci města a ČAD Blansko. Podle blanenského starosty Lubomíra Toufar by cestující kvalitnější služby nádraží měli využívat už za tři až čtyři roky.

„Rekonstrukce autobusového nádraží je opravdu potřeba. Jeho podoba i služby by měly odpovídat dnešní době. Naším zájmem je, aby nádraží dostalo důstojnou podobu, zkusíme společně s ČADEM vymyslet rychlé a optimální řešení. Neříkám, že přestavba nádraží bude za rok hotová, ale tak do tří až čtyř let by mohla být dokončená,“ uvedl starosta.

Na přestavbu autobusového nádraží v Blansku už bylo vydáno územní rozhodnutí. Podle původního projektu celá oprava přijde zhruba na dvaatřicet miliónů korun. „Není to levná záležitost, ale když se nádraží opravuje po padesáti letech, tak se to musí udělat pořádně, aby vydrželo na dalších padesát let. Projekt byl zpracován už dříve, počítám tak, že v současnosti by se na přestavbě dalo tak šest až osm miliónů ušetřit,“ přiblížil majitel ČAD Blansko Lubomír Stoklásek.

O zvelebení blanenského autobusového nádraží jednalo vedení města s ČAD Blansko už před dvěma lety. Podle Stokláska blanenští radní nechtěli na opravy přispět, proto se nakonec nedohodli. „Tehdy byla šance získat až devadesáti procentní dotaci z evropských strukturálních fondů. My bychom dodali pět procent, ale město nechtělo dát ani korunu. Přitom se domnívám, že zajistit důstojné cestování je také jeho priorita. Proto vyjednávaní nedospěla ke konci. Nyní věřit, že se dohodneme,“ řekl Stoklásek.

O náklady se podělí

O dotace na opravu nádraží chtějí zástupci ČAD Blansko usilovat i v příštím roce. „V této době bychom mohli reálně získat tak sedmdesáti procentní dotaci, o zbytek nákladů se podělíme s městem. Naše představa je, že bychom šli tak půl na půl,“ upřesnil Lubomír Stoklásek.

Přestavba blanenského nádraží by měla nabídnout vyšší komfort cestování nejen samotným cestujícím, ale i lidem, kteří k autobusu dojedou autem. „Součástí projektu je i nový kruhový objezd na přilehlé ulici Svitavské. Současná křižovatka je velmi nepřehledná. Také chceme postavit záchytné parkoviště pro patnáct až sedmnáct aut. Nebude mít ale kapacitu na to, aby nahradilo parkoviště u vlakového nádraží. Bude sloužit hlavně pro ty, kteří přijedou pro někoho k autobusu, aby měli na nádraží vůbec kde zastavit,“ vysvětlil výkonný ředitel ČAD Blansko Jiří Šebela.

Že by museli cestující v Blansku v době přestavby nádraží docházet na autobus jinam, se podle ČAD Blansko obávat nemusí. „Oprava by mohla být realizována za provozu. Zatím si ani neumíme představit jiné místo ve městě, které by mohlo jako nádraží sloužit,“ dodal Stoklásek.