„Stavby jsem si všimla, ale popravdě nevím, že se později přejezd zruší a na Staré Blansko se bude jezdit jen přes nový most. Snad to dopravě uleví. Čekaní u závor je tady zdlouhavé. Jezdím tudy denně a raději vyrážím s předstihem,“ řekla Deníku Rovnost Marie Máslová, která poblíž zmíněného přejezdu pracuje.

Podobně situaci okomentoval i muž za volantem tmavé dodávky. U závor právě v pondělí odpoledne čekal, až přejede vlak. „Jezdím tudy denně. Mám tady nedaleko dílnu. Trčet u závor je otrava, už aby byl postavený ten nový silniční most,“ poznamenal.

Řidiči musejí v této části Blanska po dobu stavby nového podchodu počítat s dopravním omezením. Podle mluvčí Správy železnic Nely Friebové se provoz svede do jednoho pruhu podél chodníku u nástupišť a bude obousměrný. Dopravu budou řídit semafory sladěné se zabezpečovacím zařízením železničního přejezdu. Ty zatím na místě ještě nejsou.

Nad tratí v Adamově vykáceli stromy. Lesníci využili výluku. Rizikové kácení v proschlých svahových porostech.
Nad tratí v Adamově vykáceli stromy. Lesníci využili výluku

Nový podchod má zajistit komfortnější a bezpečnější přístup na nástupiště. S jeho dostavbou železničáři počítají v závěru roku. Stát má přes 183 milionů korun. V okolí dosavadní vlakové zastávky dojde k dalším zásadním úpravám. K zemi půjde původní objekt čekárny s pokladnou. Nahradí je nové parkoviště. V blízkosti podchodu, pod jednou konstrukcí zastřešení, vyrostou toalety a nový technologický domek. „Tubus nového podchodu je široký čtyři metry a na výšku má přes dva a půl metru. Konstrukce je z monolitového železobetonového rámu. Celková délka je navržená s ohledem na výhledovou polohu třetí koleje,“ informovala mluvčí Friebová.