„Situace využíváme ale i k těžbě zdravých stromů, protože v těchto extrémních svazích není možno z bezpečnostních důvodů provádět zmíněné práce za provozu železnice. Manipulace s těžkou technikou je ve svahu extrémně náročná a fyzicky velmi obtížná i pro naše pracovníky,“ informovali lesníci.

První část těžby měla skončit v polovině února. Dřevorubce pak na zmíněné lesní cestě vystřídají nákladní auta stavebních firem, které pracují na rekonstrukci nedalekého železničního koridoru. Zbývající část těžby lesníci dokončí na podzim. „Zmíněná lesní lokalita se příštích minimálně deset let obejde bez našich zásahů. Neméně dobrou zprávou je, že ve svazích, kde těžba starých a nestabilních stromů probíhala loni, už je patrná nastupující přirozená obnova semenáčků, které vytvoří zdravý a stabilní porost,“ uvedli Křtinští.